تریدرهای بیت کوین انتظار سود در کوتاه مدت نداشته باشند زیرا ...

یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

عملکرد قیمت بیت کوین در روزهای اخیر برای سرمایه گذاران جذاب نبوده است. پس از اینکه بیت کوین توانست در روز 15 آگوست به سطح 25,000 دلار برسد، در اکثر مواقع در شرایط قرمز قرار داشته است. 

در حالی که تا روز 17 آگوست بیت کوین در حال رنج زدن در محدوده 24,000 دلار بود، طی دو روز گذشته شاهد ریزش بیشتر برای بیت کوین بودیم و در زمان نگارش مطلب قیمت در سطح 21,290 دلار قرار داشت. بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، بیت کوین بیش از 13% از ارزش خود را طی 7 روز گذشته از دست داد. با این حال، بر اساس آمار، بیش از 60% از این ریزش بین 18 آگوست و زمان نگارش مطلب (21 آگوست) رخ داد. 

 

آماده استرس باشید

در حالی که ممکن است سرمایه گذاران امیدوار باشند که کف قیمت همینجا باشد، مومنتوم کنونی بیت کوین ممکن است نظر دیگری داشته باشد! این تحلیل مربوط به Ghoddusifar یکی از تحلیلگران CryptoQuant است. وی اعتقاد دارد که احتمال دارد بیت کوین از سطحی که در آن قرار دارد حدود 30% دیگر نیز ریزش داشته باشد. 

Ghoddusifar اشاره کرد که ساختار RSI بیت کوین شکسته است و همچنین 4 الگوی پرچم بریش از زمان شروع روند نزولی ایجاد شده است که اگر یک الگوی دیگر ظاهر شود میتواند قیمت را حدود 30% دیگر کاهش دهد. 

با بررسی نمودار 4 ساعته در میابیم که ممکن است پیش بینی این تحلیلگر معتبر باشد. مومنتوم اخیر نشان داد که بیت کوین با نوسان وحشتناکی مواجه است چرا که باند بولینگر همزمان با ریزش قیمت، بیشتر منبسط شد. به علاوه، شاخص RSI در محدوده اشباع شدید فروش قرار دارد و در زمان نگارش مطلب عدد 25.62 را نشان میدهد. علیرغم ریزش قیمت، مقدار RSI نشانه‌های مبنی بر بازیابی قیمت ندارد. 

 

 

شاخص DMI نیز فضای مشابهی را ترسیم میکند. در نمودار BTC/USDT مشخص است که شاخص DMI کاملا به نفع فروشندگان است چرا که DMI- (قرمز) بسیار بالاتر از DMI+ (سبز) قرار دارد. سرمایه گذاران بیت کوین ممکن است آرزو کنند که روند ضعیف باشد اما ADX نشان میدهد که حرکت قدرتمندی به نفع سمت فروش در حال انجام است. 

 

شاخص‌های آنچین

پایگاه اطلاعات آنچین Santiment  نشان میدهد که نسبت MVRV در موقعیت خوبی برای سرمایه گذاران جهت کسب سود قرار ندارد. با قرار داشتن نسبت 30 روزه MVRV در محدوده -7.1%، بیشتر سرمایه گذاران بیت کوین که در قیمت کنونی اقدام به فروش نمایند، این ریسک را دارند که در ضرر شدید فروخته باشند. 

علیرغم سیگنالهای قوی بریش برای بیت کوین، حجم BTC افزایش پیدا کرد. طی 24 ساعت گذشته، حجم یک افزایش ناگهانی 14.27% را تجربه نمود و عدد 38.37 میلیارد دلار را نشان داد. 

 

 

با مقایسه شرایط آنچین بیت کوین با پیش بینی Ghodduisfar، میتوان اینطور نتیجه گرفت که احتمالا تصمیم عاقلانه برای سرمایه گذاران بیت کوین این باشد که در کوتاه مدت توقع سود نداشته باشند چرا که یک ریزش بیشتر تا حدود 30% غیرممکن به نظر نمیرسد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.