منفی شدن فضای ذهنی سرمایه گذاران همزمان با ریزش شدید

یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

بازار کریپتو در حال حاضر با یک چالش جدید مواجه شد. در روز گذشته، قیمت بیت کوین حدود 2000$ کاهش داشت که باعث شد بازار کریپتو مقدار زیادی از ارزش خود را از دست بدهد. تا به اینجا، ارزش بازار کریپتو بیش از 100 میلیارد دلار کاهش داشته است و به صورت خطرناکی نزدیک است که یک بار دیگر از سطح 1 تریلیون دلار کمتر شود. این مساله باعث ایجاد ترس بیشتر در بازار میشود. 

 

ترس بازار را فرا گرفت

بازار رمزارزها به جهت منتظر بودن برای ادغام اتریوم شاهد بازیابی بود. اما زمانی که هیجانات فروکش کرد، بازار با اصلاح شدید بیت کوین مواجه شد. بیت کوین در چرخه بازیابی قیمت به قیمت 25,000 دلار هم رسیده بود. با این حال بخش زیادی از سود را طی روز گذشته از دست داد. 

فضای کلی بازار بعد از رالی بیت کوین تا حدودی بازیابی شده بود. در بیشترین مقدار، شاخص ترس و طمع عدد 42 را به خود اختصاص داد، بالاترین میزان طی 4 ماه. این نزدیکترین مقدار به شرایط طمع بود. 

قیمت بیت کوین مجددا به سمت 22,000 دلار بازگشت و با این شرایط، احساسات بازار نیز منفی شد. روز پنجشنبه شاخص ترس و طمع روی عدد 30 بسته شد، که نشان میدهد شاخص مجددا به محدوده ترس بازگشته است. بازتاب این مساله در ارزش بازار رمزارزها مشهود بود و ارزش کل بازار از 1.1 تریلیون دلار به حدود 1 تریلیون دلار (در زمان نگارش مطلب) کاهش پیدا کرد.

 

 

با افزایش ترس در بازار، سرمایه گذاران تردید بیشتری به جهت خرید دارایی پیدا نموده‌اند. 

 

بازیابی در بازار رمزارز؟

بر اساس شواهد موجود، قیمت بیت کوین هنوز هم ریزش بیشتری در راه دارد. در حال حاضر، کف قیمت مورد انتظار محدوده 17,600 دلار است، بنابر این خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا مجددا این حمایت را تست نمایند. شواهد تاریخی از بازارهای خرسی قبل نیز این احتمال را تقویت میکند. 

به علاوه، به آخر هفته رسیده‌ایم، و این مواقع معمولا شاهد نوسان کمتری هستیم. بنابر این شاهد این هستیم که بیت کوین طی آخر هفته روند رو به پایین خود را حفظ نماید. اگر قیمت بیت کوین به زیر 21,000 دلار برسد، ارزش بازار کریپتو کمتر از 1 تریلیون دلار خواهد شد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.