آیا بیت کوین در روزهای آینده به سمت 32,000 دلار پیش خواهد رفت؟

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

از روز 15 آگوست که بیت کوین به سطح 25,000 دلار رسید، مومنتوم به صورت رفت و برگشتی بوده است. در حالی که سرمایه گذاران امید به ادامه حرکت صعودی داشتند، بیت کوین در محدوده 23,800 دلار در حال حرکت رنج بود. 

اخیرا، مجددا بحث و گفتگو در مورد اینکه بیت کوین مومنتوم بریش از خود نشان میدهد بیشتر شده است. 

پیتر شیف، اقتصاددان و منتقد بیت کوین میگوید که بیت کوین در مسیر تخریب است. بر اساس ایده پیتر شیف، مومنتوم بریش باعث میشود بیت کوین به سمت قیمت 10,000 دلار حرکت نماید.

بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، بیت کوین حمایت 24,000 دلار را حفظ نموده است و طی 24 ساعت گذشته 0.25% کاهش را تجربه نموده است. 

همچنین شاه رمزارزها طی 7 روز گذشته تقریبا 1% رشد قیمت را ثبت کرده است. 

 

اگر میخوهید چشم انداز رالی بیت کوین را مد نظر داشته باشید، نگاهی به نمودار بیندازید. الگو همچنان بسیار بریش است. هم سقف دوقلو و هم الگوی سر و شانه مشاهده میشود. همچنین یک وج صعودی پایین خط گردن وجود دارد. بر این اساس حمایت حداقلی در محدوده 10,000 دلار مشاهده خواهد شد. منتظر باشید!

— Peter Schiff (@PeterSchiff) August 14, 2022

 

 

تغییر شرایط بیت کوین

به طرز جالبی، ریزش قیمت بیت کوین امید سرمایه گذاران را خدشه دار نکرده است. Chartoday یکی از تحلیلگران ارشد CryptoQuant، اشاره نمود که نشانه‌های بولیش بیت کوین همچنان خیلی فعال هستند. 

بر اساس تحلیل‌های منتشر شده در سایت CryptoQuant، شرایط کنونی اقتصاد کلان میتواند در کوتاه مدت قیمت بیت کوین را به 26,000 دلار برساند. 

علیرغم اینکه تقاضا پایینتر آمده و سرمایه گذاری منفی شده است، Chartoday پیش بینی میکند که لزوما این موارد به کاهش قیمت BTC منجر نخواهد شد. 

به علاوه، او اعتقاد دارد که قیمت بیت کوین  میتواند در میان مدت به عدد 32,000 دلار برسد. 

 

 

رمزگشایی احتمالات

شانس عبور از سطح 25,000 دلار در کوتاه مدت ممکن است نیار به چشم انداز مثبت داشته باشد. 

بر اساس جدیدترین آمار Glassnode، ذخیره فعال بیت کوین طی 5 سال اخرید به سقف جدید 24.298% رسیده است. این نقطه عطف جدید میتواند برای مسیر مورد پیش‌بینی CryptoQaunt و افزایش احتمالی قیمت بیت کوین حیاتی باشد. 

 

 

با این حال، مومنتوم کنونی بیت کوین روی نمودار نشان میدهد که احتمال رشد قیمت بیت کوین به اندازه ای که سرمایه گذاران امید دارند سریع نخواهد بود. در زمان نگارش مطلب، شاخص RSI کنترل خریداران را نشان نمیداد چرا که عدد آن روی 46.34 بود.  

همچنین، شاخص MACD منطبق با حرکت RSI بود و با توجه به اینکه مومنتوم پایین هیستوگرام است اینطور استنباط میشود که فشار فروشندگان در حال کاهش قدرت خریداران است. 

به طور مشابهی، مومنتوم خرید (خط آبی) پایین مومنتوم فروشندگان (خط نارنجی) است. 

 

 

با توجه به این دیدگاه‌های متناقض و متضاد، احتمال اینکه در کوتاه مدت بیت کوین بین 23,000 دلار تا 25,000 دلار باقی بماند و موقعیت خنثی داشته باشد بیشتر است. 

با این حال، این مساله چشم انداز Chartoday را نقض نمیکند، خصوصا به این دلیل که باند بولینگر نشانه نوسان شدید را ندارد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.