اتریوم بالای سطح 2000 دلار، هدف بعدی کجاست؟

یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

اثبات سهام یا Proof-of-Stake (PoS) باعث شد اتریوم یک پرش 100% را طی 30 روز گذشته ثبت نماید. در نظر داشته باشید، در روز 14 جولای اتریوم حدود 1086 دلار قیمت داشت. در زمان نگارش این مطلب، اتریوم طی 24 ساعت قبل حدود 6.61% رشد را تجربه نموده بود و روی نمودار قیمت 2011.80 دلار را به خود اختصاص داده.

با آماده شده سرمایه گذاران برای مرحله نهایی ادغام، آیا اتریوم میتواند تا آن زمان بالای سطح 2000 دلار باقی بماند؟

 

عجله نکنید

بر اساس نمودار ETH/USDT، به عنوان مثال، شاخص RSI نشان میدهد که فشار خرید خیلی زیاد شده است. میزان RSI در روز نگارش مطلب به عدد 74.09 رسیده و در محدوده اشباع خرید قرار دارد که سیگنالی مبنی بر احتمال ریزش قیمت را به همراه دارد. با این حال، سرمایه گذارانی که هنوز به فکر کسب سود هستند ممکن است بر اساس موقعیت کنونی اتریوم مقداری دست نگه دارند. 

 

 

به علاوه، DMI نشان داد که DMI+ کاملا بالای DMI- قرار دارد. این مساله نشان میدهد که اتریوم احتمالا شرایط بولیش خود را برای مدتی حفظ میکند. 

بر اساس همین اندیکاتور، ADX (خط زرد) روند قدرتمند را نشان میدهد. اگر ADX موقعیت خود را حفظ نماید، پتانسیل اتریوم برای حفظ سطح 2000 دلار بیشتر میشود. با این حال، سرمایه گذاران باید مراقب اندیکاتور MACD باشند. 

 

 

بر اساس نمودارها، موقعیت MACD جایی بین مومنتوم بولیش و بریش بود. به طرز جالبی، مقدار اندیکاتور بالای 0 بود و نشان میداد خریداران قدرت بیشتری داشتند. 

به طور مشابهی، یک تفاوت اندک بین فشار خرید و فروشندگان وجود دارد. به همین دلیل، پتانسیل رشد بیشتر میتواند بیشتر از احتمال ریزش باشد.

 

سایر شرایط اتریوم

در کنار عملکرد قیمت اتریوم، تریدرهای ETH در پوزیشن‌های لانگ نسبت به پوزیشن‌های شورت به نظر بیشتر لیکوئید شده‌اند. بر اساس CoinGlass، لیکوئید شدن‌های لانگ بیشتری در 3 صرافی بزرگ رمز ارز طی 24 ساعت گذشته اتفاق افتاده است. 

بایننس مقدار 6.11 میلیارد دلار لیکوئید شدن برای تریدرهای لانگ اتریوم ثبت کرد. صرافی OKEx میزان 3.77 میلیارد دلار و FTX عدد 1.44 میلیارد دلار را گزارش نمودند. 

به علاوه، اطلاعات آنچین که توسط Santiment ارائه شده نشان میدهد که میزان خروجی از صرافی‌های بیشتر از ورودی‌ها بوده، با اختلاف 8200. با توجه به اینکه به نظر میرسد تریدرها در حال کسب سود هستند، آیا سرمایه گذاران اتریوم آماده هستند که از الان به بعد استراتژی Dollar Cost Averaging را دنبال نمایند؟

 

 

در نهایت، سرمایه گذاران بهتر است مراقب هر گونه واگرایی بارز در شاخص‌ها باشند قبل از اینکه تصمیم خاصی اتخاذ کنند. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.