آیا 25000 دلار سطح عرضه بعدی برای هولدرهای بیت کوین است؟

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

بیت کوین پس از اینکه در هفته گذشته و اوایل این هفته تا حدودی دچار بلاتکلیفی بود، مجددا به حرکت صعودی خود ادامه داد. تردید و عدم قطعیت هفته گذشته به این دلیل بود که بازار انتظار آمار نرخ تورم را میکشید و در نهایت مشخص شد که نرخ تورم ملایم‌تر از حد انتظار بود. 

تورم پایینتر از انتظار باعث تهییج احساسات سرمایه گذاران شد و در نتیجه یک چشم انداز بولیش ترسیم گردید. بیت کوین یک رالی صعودی 6.9% را طی 2 روز گذشته تجربه کرد و در زمان نگارش مطلب به قیمت 24,433 دلار معامله میشد.  

عملکرد قیمت بیت کوین طی چند هفته گذشته کمک میکند تا بتوانیم حدس بزنیم که قیمت به چه سمتی خواهد رفت.

کانال صعودی بیت کوین طی چندین روز گذشته قیمت را در یک محدوده حمایت و مقاومت محصور کرده است. 

اگر رشد در این محدوده به همین شکل ادامه پیدا کند، باید انتظار ادامه روند صعودی بیت کوین را داشته باشیم و احتمالا در محدوده قیمت 25,500 دلار شاهد بازگشت قیمت باشیم. 

 

 

آیا پتانسیل شکست الگو وجود دارد؟

هولدرهای بیت کوین باید در جریان باشند که بر اساس اندیکاتور MACD، مومنتوم بولیش به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این موضوع در مقایسه رالی های گذشته خصوصا رالی ماه جولای دریافت میشود. 

با این حال، تعداد آدرس‌هایی که حداقل یک بیت کوین هولد میکنند طی دو هفته گذشته افزایش یافته است. اگر روند به همین صورت باقی بماند، بیت کوین میتواند مومنتوم لازم برای رشد شدید و شکست الگو را به دست آورد. 

 

 

در طرف دیگر، تعداد آدرس‌هایی که خرید میکنند با نزدیک شدن قیمت به محدوده خط مقاومت ممکن است کمتر شود. اندیکاتور دیگر که باید مد نظر قرار گیرد شاخص Purpose Bitcoin ETF Holdings است. 

این صندوق ETF طی رالی ها همواره خرید کرده است و مقدار زیادی بیت کوین را در ریزش‌ها فروخته است. بنابر این تاثیر زیادی بر عملکرد قیمت داشته است. 

برای مثال، این شاخص یک افزایش از 24,898 بیت کوین در 9 آگوست تا 26,079 بیت کوین در روز بعدش ثبت نمود. این مساله باعث  عملکرد بولیش بیت کوین طی این زمان شد. 

 

 

مقداری خروج سرمایه میتواند هنگام نزدیک شدن به خط مقاومت در این شاخص دیده شود. این موضوع میتواند نشان دهد که احتمالا فشار فروش بیشتر میشود. 

به علاوه، رشد اخیر بیت کوین با انباشت قوی همراه شد و قدرت بیشتری گرفت. بر اساس اطلاعات Santiment و بنا بر بررسی سن بیت کوین‌ها، حدود 12.05 میلیون بیت کوین تبادل شد. نسبت بالاتر MVRV نشان از رشد داشت، و هر چه تعداد تردیدرهای در سود بیشتر باشد به این معنی است که یک فروش شدید در انتظار رخ دادن است. 

 

 

بیت کوین ممکن است یک اصلاح دیگر بعد از تست مجدد خط مقاومت بعدی داشته باشد. با این حال، سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که MACD نشان میدهد که روند کنونی برای مدت طولانی ممکن است دوام نداشته باشد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.