تاثیر واضح صرافی ها در افزایش قیمت دلار!

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷

تاثیر واضح صرافی ها در افزایش قیمت دلار!

دیروز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی تاثیر صرافی ها افزایش قیمت دلار گفت و گویی انجام داد و تاکید کرد که در حال حاضر سامانه نیما نیز به خوبی نمی تواند سامان‌دهی صرافی ها را بر عهده بگیرد.

آقای کاظم دلخوش عنوان کرد: مرکز پژوهش های مجلس درباره‌ی افزایش قیمت دلار در اوایل سال، اظهارداشت: افرایش قیمت دلار به علل ها مختلفی بستگی داشت که یکی از عوامل افزایش ناگهانی قیمت دلار در ماه فروردین، فعالیت بدون نظارت صرافی ها بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید فعالیت صرافی ها تحت‌نظر بانک مرکزی انجام شود؛ اما قبل از این موضوع، بنگاه های اقتصادی به عنوان قسمت خصوصی، خرید و فروش انجام می‌دادند که همین موضوع بر افزایش قیمت دلار تاثیر زیادی داشت.

نماینده مردم شهر صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی با عنوان اینکه صرافی ها نبای به عنوان بخش خصوصی فعالیت کنند، گفت: در هیچ جای ابن کره‌ی خاکی صرافی ها تحت نظر بخش خصوصی فعالیت نمی‌کنند و تحت نظر بخش دولتی است که فعالیت های خرید و فروش ارز را انجام می‌رسانند، بنابراین این موضوع که مالکیت ارز در دست ارگانهای غیر دولتی باشد، موضوعی بی‌علت و بی‌معنا می‌باشد.
 
وی درمورد ممنوع بودن فعالیت صرافی ها در مدیریت بازار ارز، عنوان کرد: بانک مرکزی تصمیم اشتباهی اتخاذ کرده است به گونه‌ای که بهتر بود به جای ممنوع کردن فعالیت صرافی ها و تعطیل کردن آنها، صرافی ها را سامان دهی می‌کردند.

آقای دلخوش درباره‌‌ی ورود سامانه نیما به بازار ارز عنوان کرد: سامانه نیما هنوز آنقدر جا نیافتاده است تا با ورود صرافی ها به این سامانه، تغییر ویژه‌ای  در بازار ارز و بازار معاملات بیافتد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوع را خاطر نشان کرد:  تا وقتی که مشکلات و ایرادهای سامانه نیما رفع و رجوع نشود، نمی توان انتظار این موضوع را داشت که با ورود صرافی ها به این سامانه، صرافی ها به مانند گذشته بتوانند فعالیت های خود را در پیش بگیرند و همچنین نظارت و کنترل دولت به مانند گذشته بر آن ها اعمال شود.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.