واکنش بازار رمزارزها خصوصا بیت کوین و اتریوم به افزایش نرخ بهره

یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

بانک مرکزی ایالات متحده چند روز قبل نرخ بهره را به میزان 0.75% افزایش داد و بازار کریپتو واکنش عجیبی نشان داد. نرخ بهره در ایالات متحده در راستای مبارزه با تورم به سطوح قبل از همه گیری کرونا بازگشت، اما در کمال تعجب بازار رمزارزها در پاسخ به این اتفاق یک رالی صعودی را ثبت نمود. 

گریفین آردرن، یک تریدر در Blofin، یکی از کسانی است که اعتقاد داشت بازار تحت تاثیر اخبار قرار خواهد گرفت. وی اشاره کرده بود:

 

با در نظر گرفتن اینکه میزان کلی ریسک بازار رمزارزها هنوز به سطحی منطقی بازنگشته است، بسیار محتمل است که پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، قیمت بیت کوین به میزان 10% ریزش داشته باشد.

 

با این حال بازار رمزارزها کاملا برعکس عمل کرد و قیمت بیت کوین یک پرش به بالای سطح 24,000 دلار داشت. اتریوم نیز شاهد افزایش قیمت به سمت 1750 دلار بود. لوکاس اوتومورو، مدیر تحقیقات IntoTheBlock، یک گزارش بعد از تصمیم فدرال آماده نمود. با توجه به قیمت‌های هفته گذشته، هزینه‌ انتقال بیت کوین و اتریوم تا حدود یک سوم کاهش پیدا کرد. بر همین اساس، حدود 200 میلیون دلار بیت کوین و اتریوم از صرافی‌های متمرکر خارج شد.

 

 

همبستگی میان بیت کوین و قیمت نزدک100 به بیشترین میزان خود طی 90 روز رسید. بنابراین، کاملا مشخص است که بازار "با اخبار خرید نمود"، چرا که کریپتو یک دارایی محبوب و جذاب محسوب میشود. 

 

 

 

 

یک پیشرفت مهم دیگر برای این بازار این است که حدود 60% بیت کوین (12.69 میلیون BTC) به سرمایه گذاران بلند مدت تعلق دارد. این اشخاص دارایی خود را به میزان 2.7 میلیون در سال گذشته افزایش دادند. این روند طی قیمت‌های ریزشی سال 2022 رخ داد زمانی که بیت کوین به از دست دادن ارزش خود ادامه میداد. بر اساس شواهد تاریخی، انباشت بلند مدت همواره با بازار کریپتو همراه بوده است. این مساله بیشتر طرز فکر "هودل کردن" را تقویت میکند که در نهایت باعث مشخص شدن قیمت مبنا برای بیت کوین میشود. 

 

این مساله در بلند مدت به چه معناست؟

بازار همچنان به همبستگی خود با شرایط کلان ادامه میدهد و راه رشد خود را ایجاد میکند و این مساله با انباشت سرمایه گذاران و پیشرفت‌های تکنولوژی همراه میشود. با این حال، الان را نمیتوان پایان بازار خرسی قلمداد کرد، بلکه بیشتر یک دوره تنفس یا التیام موقتی به نظر میرسد.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.