بیت کوین در حال صعود و احتمال شکست مقاومت پیش رو

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

بیت کوین در روز 29 جولای توانست چند بار از سطح 24,000 دلار عبور نماید. در ماه جولای این دومین بار است که  بیت کوین توانسته به بالای این سطح برسد و نشان از قدرت خریداران دارد. بررسی دقیق‌تر احتمال ادامه رالی را نشان میدهد. 

تنها یک هفته پیش، شاهد بودیم که بیت کوین در شرایط خوبی قرار نداشت اما پس از آن قیمت در یک کانال صعودی قرار گرفت.

با این حال، قیمت به محدوده حمایت قبلی برنگشت و تا نزدیک آن رسید، که این مساله بسیار مهم بود چرا که قدرت خریداران و احتمال حرکت صعودی را نشان میداد. 

شاه رمزارزها در زمان نگارش مطلب در حدود 23,731 دلار معامله میشد، که یک رشد 14% را نسبت به کف 27 جولای ثبت نموده بود. همچنین یک پولبک نسبت به سقف 24 ساعته 24,442 دلار نیز در عملکرد بیت کوین دیده میشود. 

 

 

علیرغم حرکت صعودی، بیت کوین در یک محدوده خنثی باقی مانده است، اما همچنان مجال برای ادامه رشد و عبور از سطح قیمت 25,000 دلار وجود دارد. 

با این حال، آیا میتواند به این هدف برسد یا رالی اخیر فقط یک صعود موقتی است که به ریزش مجدد منتهی میشود؟

 

نشانه مثبت پیش روی

پاسخ میتواند مشابه ریزش شدید بیت کوین در ماه ژوئن باشد. هولدینگ ETF بیت کوین با نام Purpose، یکی از صندوق‌های ETF که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، در آن زمان حدود 24,500 بیت کوین خود را فروخت. 

این فروش شدید باعث ایجاد فشار بسیار زیاد فروش در آن زمان شد، با این حال اگر این صندوق اقدام به خرید و انباشت نماید به همین میزان میتواند تاثیر مثبت روی قیمت بیت کوین داشته باشد. 

صندوق Purpose دارایی بیت کوین خود را به میزان 3077 بیت کوین طی 3 روز گذشته افزایش داد. اگر بر مبنای قیمت کف در روز 26 جولای حساب کنیم، این صندوق در حدود 63 میلیون دلار برای این خرید هزینه کرد. 

به طور واضحی، حرکت صعودی اخیر بیت کوین در همین بازه زمانی که این صندوق ETF اقدام به خرید نمود، اتفاق افتاد. 

 

 

علیرغم حرکت صعودی و خرید و انباشت توسط صندوق ETF، جریان صرافی‌ها نشان از افزایش فشار فروش دارد. حجم ورودی بیت کوین به صرافی ها 46,337 BTC بود و در زمان نگارش مطلب میزان جریان خروجی از صرافی‌ها 42,069 BTC بود. 

این مساله بیانگر فشار فروش بعد از مواجهه با خط مقاومت است. 

 

 

خرید و انباشت توسط صندوق ETF یک نشانه سالم و خوب برای بیت کوین است. چنین انباشت قدرتمندی باید حتما باعث بالاتر رفتن قیمت‌ کف شود.

در حال حاضر مشخص نیست که سرمایه گذاران سازمانی بیشتری مشغول خرید بیت کوین هستند یا خیر، اما اگر اینگونه باشد، بیت کوین احتمالا میتواند مقاومت پیش رو را شکسته و به اهداف بالاتر دست پیدا کند. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.