آیا سنگین ترین فروش هیجانی بیت کوین نزدیک است؟

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱

بیت کوین، بزرگترین رمز ارز بازار، همچنان در حال تقلا در محدوده خط 21,000 دلار قرار دارد. در زمان نگارش مطلب، بیت کوین یک ریزش 5% را ثبت نموده بود و تا قیمت 21.1k دلار کاهش داشت. اما این نیمه اول داستان است.

نیمه دوم ماجرا یک تصویر دیگر را نشان میدهد. در اینجا، سطح 20,000 دلار یک محدوده تقاضای بسیار شدید برای بیت کوین محسوب میشود، که باعث ایجاد سطح حمایت جدید میشود.

 

بیت کوین از خاکستر برمیخیزد؟

جدیدترین تحلیل منتشر شده توسط Glassnode اشاره به تغییر مومنتوم و احتمال وقوع بدترین فروش هیجانی دارد. با این حال، بازار همچنان برای التیام زخم‌ها به زمان احتیاج داشت.

 

بیت کوین در یک رالی پس از انتظار طولانی تلاش کرد تا از جاذبه محدوده 20,000 دلار فرار کند.

مومنتوم در کوتاه مدت مساعد است، با این حال اندیکاتورهای بلند مدت تر نشان میدهند که احتمالا زمان بیشتر لازم است که یک بنیان قوی ایجاد شود. 

— glassnode (@glassnode) July 25, 2022

 

شاخص آنچین "تمرکز دارایی هولدرها" تصویر جالبی را خلق میکند. نمودار مربوط به هولدرهای کوتاه مدت به طور شگفت انگیزی مثبت است. 

چارت تحلیلی مقایسه هولدرهای بلند مدت با هولدرهای کوتاه مدت (و صرافی‌ها) در اینجا مورد بررسی قرار میگیرد. 

 

 

میتوان از نمودار دریافت که URPD در محدوده 20,000 دلار بالاتر از سایر سطوح قیمت بیت کوین است، که توسط هولدرهای کوتاه مدت ایجاد شده است. همچنین افزایش تقاضا در سطوح 30,000 دلار و 40,000 دلار نیز مشاهده میشود. 

در نمودار بالا، در محدوده 20,000 دلار تقاضای بسیار شدید مشاهده میشود. به علاوه، مشخص شده که سطوح 40,000 دلار تا 30,000 دلار تا 20,000 دلار سطوح روانی خاصی هستند.

اگر چه این میتواند یک شروع خوب برای هولدرهای بیت کوین باشد، بازار کریپتو همچنان در حال بازیابی است، خصوصا برای هولدرهای بلند مدت. 

 

 

این نقاط تمرکز عرضه میتوانند به عنوان مقاومت شدید در زمان تلاش بازار برای بازیابی تلقی شوند. 

اما صبوری میتواند در اینجا کلید حل مسائل باشد. در شرایط مشابهی طی بازار خرسی سال 2018 هولدرهای بلند مدت با نگاه به سودآوری گذشته خود تجربه یکسانی با الان داشتند.

 

 

در اینجا، هولدرهای بلند مدت مشاهده کردند که سوددهی اخیر آنها به صورت چشمگیری پایین عملکرد سالیانه است، تقریبا برای 400 روز متوالی. ریزش اخیر تقریبا از لحاظ مدت زمان و عمق شبیه بازار خرسی سال 2018 شده است. 

برای جمع بندی Glassnode اینگونه اشاره میکند:

 

مومنتوم در کوتاه مدت به ادامه حرکت صعودی اشاره میکند، و قیمت محقق شده و قیمت محقق شده هولدرهای بلند مدت به عنوان سطح حمایت عمل میکنند. در بلند مدت، اینطور دریافت میشود که احتمالا بدترین شرایط به پایان رسیده است، با این حال احتمالا زمان بیشتری برای بازیابی نیاز است.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.