استمرار فاندینگ ریت مثبت بیت کوین؛ باید منتظر ریزش بیشتر باشیم؟

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱

دیتای آنچین نشان میدهد فاندینگ ریت (نرخ بودجه) بیت کوین همچنان یک مقدار مثبت بالا دارد، که نشان میدهد احتمالا بیت کوین در آینده نزدیک با ریزش بیشتر مواجه شود. 

 

فاندینگ ریت بیت کوین طی چند روز گذشته مقدار مثبت بالا داشته است

همانطور که توسط تحلیلگر CryptoQuant مشخص شد، فاندینگ ریت کنونی نشان میدهد که احتمالا قیمت با یک ریزش جدید مواجه باشد. 

فاندینگ ریت یک اندیکاتور است که هزینه‌ای که تریدرهای بیت کوین در بازار فیوچرز باید به هم پرداخت نمایند را اندازه گیری میکند.

زمانی که مقدار این شاخص بالای صفر باشد، نشان میدهد که تریدرهای لانگ (خرید) در حال حاضر به تریدرهای شورت (فروش) اضافه بها پرداخت میکنند تا پوزیشن‌های خود را باز نگه دارند. چنین مقادیری بیانگر فضای روانی بولیش در آن زمان در بازار است.

در طرف دیگر، مقادیر منفی نشان میدهد که فضای روانی بریش است چرا که تریدرهای شورت در حال پرداخت به تریدرهای لانگ هستند. 

در نمودار زیر روند تغییرات فاندینگ ریت بیت کوین طی 6 ماه گذشته نمایش داده میشود:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، در طی چند ماه گذشته هر زمان فاندینگ ریت بیت کوین به مقادر مثبت بالا رسیده است، قیمت بیت کوین مدت کوتاهی بعد شاهد یک ریزش بوده است. به طور مشابهی، اسپایک‌های منفی به روندهای صعودی در قیمت بیت کوین منجر شده است. 

اتفاقی که رخ میدهد به این صورت است: مقادیر مثبت زیاد به این معنی است که پوزیشن‌های لانگ در حال انباشته شدن در بازار هستند. بنابر این یک ریزش ناگهانی میتواند تعداد زیادی از این پوزیشن‌ها را لیکوئید نماید، که مجددا باعث ریزش بیشتر میشود، و در ادامه باز هم پوزیشن‌های بیشتری لیکوئید میشوند. چنین رخدادی که لیکوئید شدن‌ها در امتداد هم اتفاق می‌افتند را "اسکوئیز" (یا در این مثال لانگ اسکوئیز) می‌نامند.

چند روز قبل، که قیمت بیت کوین بالای سطح 23,000 دلار بود، فاندینگ ریت یک قله مثبت ایجاد کرد و به تبع آن قیمت ریزش داشت. با این حال، مقدار کنونی این اندیکاتور همچنان مثبت است، و به این معنی است که احتمالا ریزش همچنان ادامه داشته باشد. 

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 22,700 دلار در نوسان بود که طی هفت روز گذشته حدود 6% افزایش داشت. طی 1 ماه گذشته بیت کوین 8% رشد را ثبت نموده است.

نمودار پایین روند تغییرات قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته را نشان میدهد. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.