اطلاعات آنچین: تعداد نهنگ‌های بیت کوین در حال افزایش است

یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱

اطلاعات آنچین نشان میدهد تعداد هولدرهای بیت کوین که بیش از 10k BTC در اختیار دارند در حال افزایش است و بدین معنی است که نهنگ‌ها در حال انباشت هستند. 

 

تعداد نهنگ‌های بیت کوین که 10k یا بیشتر BTC هولد میکنند اخیرا افزایش پیدا کرده است

همانطور که در یک پست توسط تحلیلگر CryptoQuant مطرح شد، تعداد هولدرهایی که بیش از 1000 بیت کوین دارند و هم هولدرهایی که بیش از 10,000 بیت کوین دارند در هفته های اخیر افزایش پیدا کرده است. 

هولدرهایی که بیش از 1000 بیت کوین دارند نهنگ نام دارند و تحرکات آنها میتواند تاثیر به سزایی در بازار بیت کوین ایجاد کند. 

اندیکاتور مرتبط با این موضوع تمام والت های روی شبکه را بررسی میکند تا تعداد افرادی که بین 1000 تا 10,000 بیت کوین دارند و آنهایی که بیش از 10,000 بیت کوین دارند را بررسی کند. 

در نمودار پایین روند تغییرات تعداد این دو گروه از نهنگ‌ها طی چند سال اخیر نمایش داده میشود:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، در حالی که قیمت بیت کوین از ماه نوامبر سال گذشته در یک روند نزولی قرار گرفته، تعداد نهنگ های بیت کوین با بیش از 10,000 BTC افزایش پیدا کرده است. 

تعداد هولدرهای بیت کوین با بیش از 1000 BTC  اما از آن زمان تا رسیدن به ماه می در حال نوسان بوده است. از ماه می تعداد نهنگ‌های با بیش از 10,000 BTC تا حدی کمتر شده و تعداد نهنگ‌های با بیش از 1000 بیت کوین اسپایک داشته است. دلیل این موضوع میتواند این باشد که گروه اول دارایی خود را فروختند و وارد گروه دوم (نهنگ‌های بین 1000 تا 10,000 بیت کوین) شده‌اند. 

اما مدت کوتاهی بعد از آن، تعداد نهنگ‌های با بیش از 1000 بیت کوین ریزش کرد و تعداد نهنگ‌های 10,000 BTC یک رشد سریع را شاهد بود. دو مورد میتواند در این روند دیده شود. 

اول اینکه برخی از نهنگ‌های 1000 تایی بیت کوین بخشی از دارایی خود را فروختند به طوری که والت آنها به کمتر از 1000 رسید. و دوما خیلی از هولدرهای باقی مانده احتمالا خرید بیشتری انجام داده‌اند و به گروه بیش از 10,000 بیت کوین وارد شده‌اند. هر دو این عوامل میتواند باعث کمتر شدن تعداد نهنگ‌های 1000 تایی شده باشد. 

با این حال، اخیرا تعداد هولدرهای 1000 تایی بیت کوین نیز افزایش داشته در حالی که تعداد هولدرهای 10,000 تایی در یک روند صعودی شدید قرار داشته است. این مساله نشان میدهد در مدت اخیر به طور کلی تعداد نهنگ‌های بیت کوین در حال افزایش بوده است. 

چنین انباشت سرمایه ای توسط نهنگ‌های بیت کوین میتواند باعث خروجی مثبت برای قیمت این رمزارز شود. 

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 22,200 دلار در نوسان بود که 1% کاهش را در 7 روز گذشته نشان میدهد. طی یک ماه گذشته، قیمت بیت کوین حدود 10% افزایش داشته است. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.