برای تریدرهای بیت کوین سطح مقاومت بعدی کجاست؟

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱

طی چند روز اول ماه جولای، بیت کوین تا حدود 18.8k دلار افت کرد، اما طی 2 هفته گذشته و خصوصا هفته قبل، بیت کوین توانست رشد خوبی را ثبت نماید. 

بیت کوین با چند مقاومت در محدوده 24.2k دلار مواجه شد و مقاومت‌های بعدی پیش رو نیز در محدوده 26.7k دلار و 27.1k دلار در انتظار بیت کوین است. دامیننس USDT به محدوده حمایت رسیده و به نظر میرسد از این محدوده بازگشت داشته باشد. 

چنین بازگشتی میتواند باعث افزایش فشار فروش در بازار شود و منجر شود به اینکه فعالان بازار دارایی USDT خود را افزایش دهند. خبر فروش 75% از دارایی بیت کوین توسط تسلا نیز طی چند ساعت گذشته تاثیر بریش بر بازار داشت.  

 

نمودار 1 روزه بیت کوین 

 

 

نمودار بلند مدت بیت کوین نشان میدهد که از دسامبر 2021 یک حرکت نزولی طولانی ایجاد شده است. بیت کوین یک حرکت رنج سالیانه از 29.5k دلار تا 65k دلار ایجاد کرده بود. در ماه ژوئن قیمت به پایین این محدوده رنج وارد شد. 

در حالی که هفته گذشته شاهد رالی قدرتمند بیت کوین بودیم و سطوح 23,000 دلار و 22,000 دلار شکسته شدند، این روند بولیش هنوز قدرتمند محسوب نمیشود. بنابر این هنوز شرایط ترید با ریسک و مخاطره همراه است.  

باید مد نظر داشت که شکست سقف پایینتر به این معنی بود که بیت کوین ساختار بولیش به خود گرفته و ممکن است به سمت قیمت های بالاتر رالی داشته باشد و همچنین از سطح 22,000 دلار نیز دفاع نماید. با این حال، تریدرها باید مراقب این محدوده قیمت باشند. 

 

 

شاخص RSI از سطح خنثی 50 فراتر رفت و از 60 نیز عبور کرد. این موضوع نشان داد که مومنتوم میتواند به نفع خریداران در بازه روزانه تغییر کند. 

اگر RSI بتواند بالای 50 بماند و بیت کوین نیز از محدوده 22,000 دلار تا 22,300 دلار دفاع نماید، امکان آن وجود دارد که قیمت به سطوح بالاتر برود. 

شاخص OBV از ماه آوریل در یک روند نزولی بود. رالی دو هفته گذشته تنها مقدار OBV را به سطح مقاومت رساند. این مساله خیلی رضایت‌بخش نبود چرا که بایست OBV این سطح را از پیش روی بردارد تا نشاندهنده تقاضای مستمر جهت ادامه روند صعودی باشد. 

در نتیجه رالی دو هفته گذشته، شاخص DMI نیز یک روند قدرمند صودی را نشان داد. خط زرد (ADX) و خط سبز (DI+) هر دو بالای عدد 20 بودند. 

 

نتیجه گیری

اندیکاتورها نسبت به قیمت تاخیر دارند اما مومنتوم بولیش را نشان میدهند. 

حجم خرید همچنان طی روزهای گذشته خیلی بالا نبود، و یک شکست در مقاومت OBV میتواند یک نشانه مثبت برای خریداران باشد. محدوده 22,000 دلار تا 22,300 دلار محدوده حمایت حیاتی است و اگر به خوبی از آن محافظت شود میتوان انتظار یک حرکت صعودی دیگر را داشت. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.