بازیابی قیمت بیت کوین به سطوح ماه می؛ ادامه مسیر چگونه است؟

پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین برای اولین بار از 13 ژوئن به بالای سطح 23,000 دلار رسید، به لطف عملکرد قدرتمند خریداران طی هفت روز گذشته. 

سطح حیاتی بعدی که بیت کوین باید با آن مواجه شود قیمت 28,000 دلار است. آیا شرایط بازار مساعد است که قیمت بیت کوین را به سطح حیاتی بعدی برساند؟ بیایید با هم بررسی کنیم.

عملکرد اخیر بیت کوین نشان میدهد که احتمالا سرمایه گذاران الان در نگرانی عقب ماندن (FOMO) در مورد بیت کوین هستند. 

به علاوه، شاخص ترس و طمع عدد 31 را نشان میداد، که همچنان در محدوده ترس قرار دارد، اما میتواند به عنوان یک پیشرفت فوق العاده نسبت به ماه قبل محسوب شود. 

شایان ذکر است که این شاخص در حدود 4 هفته قبل روی 9 بود و محدوده ترس بسیار شدید را نشان میداد. 

با این حال، یک پیشرفت در شاخص نمیتواند ضرورتا به معنای وجود تقاضای کافی برای برگرداندن قیمت بیت کوین به سطوح قبلی باشد. 

 

صندوق‌های ETF همچنان در حال رصد هستند 

طی ریزش شدید بیت کوین در هفته دوم ماه ژوئن، صندوق‌های ETF بیت کوین 3IQ Coinshares و Purpose شاهد خروج سنگین سرمایه بودند. این صندوق‌های ETF از آن زمان فعالیت کمی داشتند، اما انباشت سرمایه توسط آنها میتواند سوخت لازم برای بازیابی قیمت بیت کوین به سطوح ماه می را فراهم نماید. 

 

 

بر اساس داده‌های Glassnode، جریان خروجی از صرافی‌ها بین تاریخ 16 تا 19 ماه جولای از 14,524BTC به 42,390 BTC افزایش پیدا کرد. در طرف دیگر جریان ورودی به صرافی ها هم در این بازه زمانی از 16,313BTC به 39,329BTC افزایش داشت.

 

 

جریان خروجی از صرافی‌ها به طور مشخصی بیشتر از جریان ورودی بود، اما این فاصله در زمان نگارش مطلب خیلی زیاد نبود.  و این مساله نشان میدهد تقاضای بیت کوین خیلی هم بالا نیست. اما علیرغم تقاضای پایین، خبر خوب این سایت که نهنگ‌ها طی چند روز گذشته در حال انباشت بیت کوین بوده‌اند.  

تعداد آدرس‌هایی که بیش از 10,000 بیت کوین هولد میکنند در روز 19 جولای به 99 رسید که نشان میدهد از روز 4 جولای 3 آدرس اضافه شده است. 

 

 

تنها زمانی که تعداد آدرس‌هایی که بیش از10,000 بیت کوین هولد میکنند بیشتر از این بود طی ریزش اواسط ژوئن بود. شاید این موضوع نشانه‌ای باشد برای اینکه فضای احساسی و انتظارات نهنگ‌ها در سطوح کنونی قیمت بهتر میشود، بعد از صبر برای عبور از شرایط بد. 

با این حال، بیت کوین هنوز راهی طولانی برای بازگشتن به سطوح ماه می دارد، حتی بعد از رالی اخیر خود. همچنین به احتمال زیاد در طی مسیر با محقق ساختن سود نیز مواجه باشیم.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.