سیگنال بریش بیت کوین؛ رشد ناگهانی ورودی کوین به صرافی‌ها

یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱

اطلاعات آنچین نشان میدهد جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها یک رشد ناگهانی داشته، سیگنالی که میتواند برای قیمت بیت کوین بریش باشد. 

 

جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها شاهد اسپایک ناگهانی بود

همانطور که توسط تحلیلگر CryptoQuant مطرح شد، صرافی‌ها شاهد ورود مقدار زیادی بیت کوین بودند. 

جریان ورودی تمام صرافی‌ها یک شاخص است که میزان خالص ورود یا خروج بیت کوین به تمامی صرافی‌های متمرکز را نشان میدهد. میزان این شاخص به سادگی از تفاوت میزان جریان ورودی و جریان خروجی محاسبه میشود.  

زمانی که جریان مثبت باشد، عدد آن نشان دهنده مقدار کوین‌هایی است که در حال ورود به والت‌های صرافی ها هستند. از آنجایی که سرمایه گذاران معمولا کوین های خود را وارد صرافی میکنند تا بفروشند، معمولا این روند یک سیگنال بریش برای قیمت بیت کوین محسوب میشود.   

در طرف دیگر، اگر مقدار این اندیکاتور منفی شود به این معنی است که سرمایه گذاران در حال خارج نمودن بیت کوین خود از صرافی‌های متمرکز هستند و اگر این روند ادامه دار باشد نشانه انباشت بیت کوین توسط هولدرهاست که نشانه‌ای بولیش برای قیمت بیت کوین به حساب می‌آید. 

در نمودار زیر روند تغییرات جریان ورودی و خروجی بیت کوین به تمام صرافی‌ها طی یک هفته گذشته نشان داده میشود:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، جریان خالص بیت کوین در صرافی‌ها یک اسپایک (حرکت شدید ناگهانی) مثبت را در 24 ساعت گذشته ثبت نموده است. 

چند روز پیش نیز یک اسپایک مثبت ثبت شده است، اما بلافاصله با یک اسپایک منفی خنثی شده است.  

این تحلیلگر اشاره میکند که جریان ورودی به صرافی رمزارز Gemini (که معمولا نهنگ‌ها از آن استفاده میکنند) تاثیر مثبتی زیادی در این اسپایک داشته است. 

این مساله چند روز بعد از ارائه گزارش مالی و اعلام نرخ تورم 9% برای ماه ژوئن، اتفاق افتاد. 

اگر جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌های متمرکز توسط نهنگ‌ها و با هدف دامپ قیمت اتفاق افتاده باشد، در کوتاه مدت احتمال بریش شدن قیمت بیت کوین وجود خواهد داشت.  

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 20.8k$ در نوسان بود و طی 7 روز گذشته 4% کاهش را ثبت نموده بود. طی یک ماه گذشته بیت کوین حدود 7% از ارزش خود را از دست داده است. 

نمودار پایین روند تغییرات قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته را نشان میدهد:

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.