بیت کوین در حال نوسان محدود؛ چه زمانی منتظر اتمام رنج باشیم؟

شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین در روزهای گذشته با فشار خرس‌ها تا پایین سطح 20,000 دلار ریزش کرد و برای مدتی در آن قیمت باقی ماند. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین بالای سطح 20,000 دلار قرار دارد اما شرایط بازار همچنان شکننده است و احتمال دارد مجددا شاهد افت قیمت بیت کوین پایین سطح 20,000 دلار باشیم. 

هفته های گذشته حجم فروش افزایش یافت و باعث شد بیت کوین به کف‌های جدیدی برسد. از آنجایی که طی یک ماه گذشته بیت کوین بین قیمت 22,000 دلار و 19,000 دلار در نوسان بود، لازم است که این رمزارز بتواند برای مدت زمان قابل قبولی بالای سطح 22,000 دلار معامله شود تا سناریوی بریش نامعتبر شود. 

انباشت سرمایه نیز برای بیت کوین در وضعیت ضعیفی بوده چرا که در اکثر اوقات این ماه بیت کوین در وضعیت اشباع فروش معامله شده است. تریدرهای بلند مدت احتمالا در سود نباشند، اما تریدرهای کوتاه مدت میتوانند انتظار سود داشته باشند. با این حال، بسیار زود است که بگوییم بیت کوین از فاز نوسانات شدید خارج شده. نوسان شدید قیمت ممکن است قیمت بیت کوین را به سطوح پایینتر سوق دهد. 

 

تحلیل قیمت بیت کوین: تایم فریم 4 ساعته

 

 

بیت کوین در زمان نگارش مطلب در محدوده 20,800 دلار معامله میشد و یک کانال صعودی را تشکیل داده بود. قیمت بیت کوین بایست بالای سطح 22,000 دلار تثبیت شود تا بتوانیم حرکت صعودی را یک شکست رو با بالا بنامیم.  

مقاومت‌های پیش رو در محدوده 21,000 دلار و 22,000 دلار وجود دارند. ریزش از سطح کنونی میتواند قیمت بیت کوین را به 19,000 دلار و سپس به 17,000 دلار برساند. حجم معاملات بیت کوین نیز کاملا کاهش یافته و در تایم فریم 4 ساعته نشان میدهد فشار فروش کمتر شده است. 

 

تحلیل تکنیکال

 

 

بیت کوین در یک کانال صعودی در حال حرکت بود و در زمان نگارش مطلب شاهد رشد ناگهانی فشار خرید بودیم. شاخص RSI نیز از خط میانه بالاتر رفت که حکایت از بازیابی قیمت و کاهش فشار فروش دارد.

با ادامه مومنتوم خرید، بیت کوین میتواند شرایط بریش را نامعتبر کند. بیت کوین همچنین بالای خط میانگین ساده متحرک 50 و 200 معامله شد که نشانه مثبتی برای آن است. 

 

 

با توجه به ایجاد تقاطع بولیش، اندیکاتور MACD خطوط سبز را نشان داد که در واقع سیگنال خرید بیت کوین محسوب میشوند. خریداران به این سیگنال واکنش مثبت نشان دادند و به همین دلیل قدرت خرید بالاتر رفت. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.