انتظار سرمایه گذاران وال استریت برای بیت کوین 10,000 دلار

سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱

روند ریزشی بیت کوین طی چند هفته گذشته نگرانی‌های سرمایه گذاران را افزایش داده است. این رمزارز که تا قله 69,000 دلار صعود کرده بود، مدتی پیش تا سطح 17,600 دلار هم ریزش کرد و در حال حاضر تلاش میکند تا سطح 20,000 دلار را حفظ کند که این مساله باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است. طی نظرسنجی که اخیرا از سرمایه گذاران وال استریت انجام شده دغدغه‌های آنها بررسی شده و نشان میدهد اکثرا در آینده نزدیک انتظار حرکت صعودی برای بیت کوین ندارند. 

 

اکثریت میگویند بیت کوین ریزش بیشتری خواهد داشت

از بین 950 نفر که توسط MLIV Pulse در نظرسنجی شرکت کردند، اکثرا اعلام نمودند که انتظار بازیابی قیمت بیت کوین را ندارند. بیت کوین در حال حاضر بالای سطح 20,000 دلار معامله میشود اما سرمایه گذاران بر این باورند که ریزش ادامه خواهد داشت. حدود 60% شرکت کنندگان انتظار دارند قیمت بیت کوین تا حدود 10,000 دلار ریزش داشته باشد. به علاوه، اعتقاد دارند که سطح قیمت کنونی با زمانی که بیت کوین به 30,000 دلار رسید شباهت دارد. 

در حال حاضر خیلی از فعالان بازار این طرز تفکر را دارند، خصوصا در شبکه‌های اجتماعی. با این حال، این تنها نتیجه حاصل از نظرسنجی نبود. علیرغم اینکه اکثریت احساس میکنند که بیت کوین بیشتر در بازار خرسی فرو خواهد رفت، عده‌ای هم بر این باروند که اتفاقات مثبت پیش روی بیت کوین خواهد بود.  

40% باقی مانده شرکت کنندگان این نظرسنجی پیش بینی مثبت خود را در مورد بیت کوین اعلام نمودند. این بخش ار سرمایه گذاران اعلام کردند که انتظار دارند قیمت بیت کوین به 30,000 دلار برسد قبل از اینکه عدد 10,000 دلار را ببیند. به طور جالبی، اکثریت سرمایه گذارانی که دیدگاه مثبت نسبت به این رمزارز داشتند، سرمایه گذاران فصلی بودند. 

 

 

این سرمایه گذاران حرفه‌ای بیشتر بر این باور هستند که رمزارزها آینده را در اختیار خواهند گرفت و حتی زمانی که در این زمینه سرمایه گذاری نکرده بودند نیز نسبت به آن خوشبینی بیشتری داشتند در مقایسه با همقطاران خود که تجربه کمتری دارند. 

 

آیا قیمت 10,000 دلار ممکن است؟

با در نظر گرفتن شرایط بازار خرسی قبلی بیت کوین، تعجبی نیست که اکثر سرمایه گذاران انتظار داشته باشند که قیمت بیت کوین قبل از اینکه بازیابی اساسی انجام دهد به 10,000 دلار برسد. بررسی شواهد تاریخی نشان میدهد که بیت کوین در هر بازار خرسی تا حدود 80% نسبت به سقف تاریخی خود ریزش میکند و اگر این بار نیز این روند اتفاق بیفتد، رسیدن به 10,000 دلار محتمل خواهد بود. 

با این حال، بسیار مهم است که در نظر داشته باشیم در طی زمان بیت کوین بارها از روندهای پیش بینی شده خارج شده است. به عنوان مثال چندین رالی صعودی در سال 2021 که شبیه آن هرگز قبلا دیده نشده بود و باعث شد علاقه مندی به این حوزه بسیار بیشتر شود و به تبع آن سرمایه زیادی جذب شود که بتواند قیمت را بالا نگه دارد. 

موضوع دیگر این است که قیمت بیت کوین به کمتر از سقف چرخه قبلی ریزش کرده است و در حالی که این مساله نشانه‌ای بریش است، نشان میدهد که رفتار بیت کوین میتواند غیر قابل پیش بینی باشد و ممکن است این بار تا حدود 80% نسبت به سقف تاریخی ریزش نداشته باشد.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.