سرمایه‌گذاران سازمانی نسبت به بیت کوین همچنان دیدگاه بریش دارند

چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

ذهنیت بریش در مورد بیت کوین بین سرمایه گذاران سازمانی طی چند ماه اخیر وجود داشته است و این مساله با ریزش‌های اخیر شدیدتر هم شده است. از آن زمان، بیت کوین تلاش کرده تا از سطح 20,000 دلار فراتر برود اما هر بار موفق نشده است. شواهد در افزایش پوزیشن فروش بیت کوین در هفته گذشته نشانه‌ای بر تایید شرایط بریش است.  

 

رکورد برای پوزیشن فروش بیت کوین

گزارش اخیر CoinShares نشان میدهد که سرمایه گذاران سازمانی فقط به دید کوتاه مدت روی بیت کوین سرمایه گذاری میکنند و به علاوه اعتقاد دارند این رمزارز ریزش بیشتری را تجربه خواهد نمود. آمار نشان میدهد هفته گذشته جریان ورودی به صندوق‌های ETF پوزیشن فروش (Short) به بالاترین میزان خود و عدد 51 میلیون دلار رسید. 

صندوق ETF پوزیشن فروش بیت کوین با نام ProShares یکی از جدیدترین انواع این صندوقهاست، که جریان ورودی قابل توجهی را در هفته گذشته شاهد بود. با این حال، هفته گذشته نشان داد که سرمایه گذاران سازمانی چه رویکردی در مورد آینده بیت کوین دارند. 

برای درک بهتر این موضوع، در نظر داشته باشید در حالی که جریان ورودی برای گرفتن پوزیشن فروش بیت کوین به حدود 51 میلیون دلار طی بازه 7 روزه رسید، جریان ورودی بیت کوین حدود 0.6 میلیون دلار بود که یکی از پایینترین سطوح جریان ورودی محسوب میشود. 

 

 

این موضوع یکی از بارزترین نشانه‌هایی است که بیان میکند سرمایه گذاران سازمانی انتظار ندارند قیمت بیت کوین به زودی بازیابی شود. 

 

سرمایه گذاری سازمانی روی آلتکوین‌ها

ذهنیت بریش سرمایه گذاران سازمانی فقط مختص بیت کوین است و گزارش اخیر CoinShares نشان میدهد که آلتکوین‌ها همچنان شاهد جریان ورودی هستند. اتریوم که تقریبا 3 ماه شاهد جریان خروجی بود، 2 هفته متوالی است که شاهد جریان ورودی به میزان 5 میلیون دلار است. 

سایر آلتکوین‌ها نظیر Solana، Polkadot و Cardano که همگی از رقبای اتریوم محسوب میشوند نیز شاهد جریان ورودی بودند. رقم ورودی آنها به ترتیب 1 میلیون دلار برای سولانا، 0.7 میلیون دلار برای پولکادات و 0.6 میلیون دلار برای کاردانو طی هفته گذشته بود. این مساله بدین معنی است که سرمایه گذاران سازمانی آینده بهتری را برای این رمزارزها نسبت به بیت کوین پیش بینی میکنند. 

محصولات سرمایه گذاری شامل سبد دارایی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند و در این شرایط بریش تنها طی 2 هفته بین 6 ماه شاهد 4.4 میلیون دلار جریان ورودی بودند.

موضوع قابل تامل این است که ذهنیت بریش در میان سرمایه گذاران سازمانی در ایالات متحده قوی‌تر است و در مناطق دیگر جریان ورودی به پوزیشن‌های خرید (Long) بیشتر بوده و به عدد 20 میلیون دلار طی یک هفته رسیده است.  

این گزارش اشاره میکند که احتمال دارد دلیل این مساله این باشد که صندوق‌های ETF پوزیشن فروش بیت کوین به تازگی در ایالات متحده در دسترس قرار گرفته‌اند و به این جهت سرمایه گذاران برای بهره بردن از این ویژگی جدید شتاب میکنند. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.