بیت کوین سطح 20,000 دلار را بازپس گرفت؛ آیا حمایت حفظ میشود؟

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین و آلتکوین‌های بزرگ شاهد یک سقوط آزاد بودند و بعضا به کمترین میزان خود طی چند سال رسیدند. بیت کوین حتی تا 17,000 دلار نیز سقوط کرد اما بعد از آن موفق شد مجددا سطح 20,000 دلار را باز پس بگیرد. طی هفته گذشته، بیت کوین 22% از ارزش خود را از دست داد اما در تایم روزانه توانست حدود 7% رشد کند. 

چشم انداز تکنیکال بیت کوین تا حدودی نشانه های بولیش پیدا کرده اما هنوز ضعیف هستند. خریداران نیز وارد بازار شده‌اند، اما اگر قدرت خرید مجددا کم شود بیت کوین ممکن است در محدوده 17,000 دلار با حمایت مواجه شود. هنوز سخت است که بتوانیم تشخیص دهیم که قیمت بیت کوین به کف رسیده است یا خیر.

خیلی از آلتکوین‌ها نیز همزمان با رشد بیت کوین شاهد جهش قیمت بودند، مانند اتریوم که توانست طی 24 ساعت گذشته حدود 9% رشد داشته باشد. ارزش بازار جهانی رمزارزها امروز 950 میلیارد دلار بود که طی 24 ساعت حدود 6.1% افزایش را تجربه نمود. 

 

تحلیل قیمت بیت کوین: نمودار یک روزه

 

 

بیت کوین با ریزش دیروز تا نزدیک 18,000 دلار به کمترین قیمت خود طی 18 ماه رسید. علیرغم بازگشت قیمت به سطح حمایت 20,000 دلار، فروشندگان همچنان کنترل بازار را در دست دارند. 

مقاومت مهم در مسیر بیت کوین در محدوده 22,000 دلار قرار دارد و هر گونه ریزش پایین سطح 20,000 دلار میتواند باعث رسیدن قیمت به سطوح 17,000 دلار تا 16,000 دلار شود. حجم معاملات بیت کوین نیز روی نمودار کاهش داشت. میله نمودار به رنگ قرمز دیده شد و این بدین معنی است که بیت کوین هنوز تحت کنترل خرس‌هاست. 

 

تحلیل تکنیکال

 

 

در تایم فریم کوچکتر، بیت کوین سیگنال‌های بولیش از خود نشان داد. شاخص RSI رشد شدید داست و به خط 50 رسید که به معنی بازگشت خریداران به بازار است. البته طی 24 ساعت گذشته میزان RSI مقداری کمتر شده که نشان از کاهش جزئی در قدرت خرید دارد.  

همزمان با افزایش تعداد خریداران، قیمت به بالای خط میانگین ساده متحرک 20 روزه رسید و به معنی این است که خریداران در حال به دست گرفتن مومنتوم در بازار بودند. یک افزایش در فشار فروش میتواند مجددا  قیمت بیت کوین را به پایین میانگین متحرک 20 روزه سوق دهد و مجددا مومنتوم قیمت را به دست فروشندگان دهد. 

بیت کوین یک الگوی کانال نزولی تشکیل داده که با رنگ زرد مشخص شده است. این کانال، یک الگوی بازگشتی بولیش است که شانس بیت کوین را برای افزایش قیمت نشان میدهد. لازم است که قدرت خرید افزایش پیدا کند تا قیمت بیت کوین بتواند بالای سطح 20,000 دلار تثبیت شود و باقی بماند. 

 

 

بیت کوین در زمان نگارش مطلب شرایط مثبتی روی نمودار داشت و Awesome Oscillator نیز عملکرد مثبت قیمت را نشان میداد. 

همچنین شاخص DM نیز با توجه به بالاتر بودن +DI از -DI نشانه بولیش دارد. شاخص ADX (قرمز رنگ) در حال کاهش است و به عدد 40 نزدیک میشود و در صورت کاهش زیر 40 مشخص میشود که روند در حال ضعیف شدن است و بیت کوین ممکن است مجددا ریزش داشته باشد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.