بیت کوین یا اتریوم؛ کدامیک برای سرمایه‌گذاران سودآورتر بوده‌اند؟

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

رقابت برای سودآوری بیشتر بین بیت کوین و اتریوم از مدت‌ها قبل در جریان است. این دو رمزارز بیشترین سهم را در بازار دارند و همچنین بیشترین حامیان را. علیرغم اینکه هر دو در یک فضا هستند، رقابت بین آنها همسان نبوده است. این رقابت صرفا بین شبکه‌های بیت کوین و اتریوم نبوده بلکه بین جامعه‌هایی که از این دو رمزارز حمایت میکنند نیز وجود داشته، جایی که هر کدام ادعا دارند از دیگری برتر هستند. 

 

بیت کوین در مقایسه با اتریوم

سودآوری هر دو رمزارز بیت کوین و اتریوم طی چند سال گذشته بسیار زیاد بوده است. این دو رمز ارز وجهه خود را به عنوان میلیونرساز تثبیت نموده‌اند. با این حال، مسابقه بین این دو برای اینکه ثابت کنند کدامیک انتخاب بهتری جهت سرمایه گذاری هستند همچنان در جریان است. 

در دوره یک ساله، اتریوم جدید و اتریوم کلاسیک ثابت نموده اند که بیشترین سود را برای سرمایه گذاران داشته‌اند، و معمولا از بیت کوین سبقت گرفته اند، در برخی موارد تا 2 برابر بیشتر. این مساله باعث شده سرمایه گذاران بیشتر به سمت اتریوم تمایل پیدا کنند و آن را گزینه بهتری تلقی نمایند. 

 

این طرز فکر توسط اطلاعات و آماری که سودآوری سرمایه گذاران را نشان میدهد تایید میشود. در حال حاضر 54% از کل هولدرهای اتریوم در سود هستند در حالی که 52% هولدرهای بیت کوین در وضعیت سود قرار دارند. همچنین بر اساس آمار، 42% سرمایه گذاران اتریوم و 43% سرمایه گذاران بیت کوین در ضرر هستند. در این زمینه، این دو رمزارز تقریبا شرایط یکسانی دارند. 

 

دوام آوردن در بازار خرسی

هر دو این رمزارزها به عنوان گزینه خوب برای نگهداری در بازار خرسی محسوب میشوند. اما درخشش بیت کوین، قابلیت عملکرد بهتر طی روند نزولی بازار است. طی بازار خرسی قبلی، قیمت بیت کوین در حدود 80% افت کرد در حالی که قیمت اتریوم ریزش بیش از 90% را تجربه نمود.

طی بازار خرسی کنونی یک بار دیگر بیت کوین توانسته عملکرد بهتری از خود نشان دهد. از زمان سقف تاریخی در ماه نوامبر، بیت کوین حدود 56% ریزش داشته است در حال که اتریوم طی این مدت 63% از ارزش خود را از دست داده است. 

نکته‌ای که در مورد هر دو رمزارز ثابت مانده این حقیقت است که، هولدرهای بلند مدت بیشتر در سود هستند در مقایسه با سرمایه گذارانی که برای کوتاه مدت دارایی خود را حفظ میکنند. کیف پولهایی که رمزارز خود را برای بیش از یک سال هولد کرده‌اند بیشتر در وضعیت سبز هستند در مقایسه با آنهایی که این کار را انجام نداده‌اند. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.