رمزگشایی علت توقف قیمت بیت کوین پایین سطح 30k$

یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

تغییرات قیمت بیت کوین ظاهرا بی پایان است و شاهد آن هستیم که دوباره قیمت به پایین سطح 30k$ افت کرده و در آن محدوده گیر افتاده است. شاه رمزارزها بعد از سقوط لونا نشانه‌های مثبتی برای بازیابی داشت اما به نظر میرسد صاحبان سرمایه چندان از آن راضی نیستند. سوال مهم این است که چرا مجددا ارزش بیت کوین کاهش یافته و آیا در آینده نزدیک نشانه‌هایی برای بازیابی قیمت وجود دارد؟ 

 

روشن و خاموش‌های شاه رمزارزها

قیمت بیت کوین بعد از سقوط لونا به سطح 29k$ رسید. گمانه‌هایی وجود دارد که بادهای مخالف در سطح کلان مسئول کاهش قیمت بیت کوین تا سطوح حمایتی هستند. 

قابل توجه است که، S&P500 و NASDAQ هفتمین هفته متوالی را در ضرر سپری کردند. این طولانی‌ترین خط ضرر بعد از پایان حباب داتکام (dotcom bubble) در سال 2001 است. به علاوه، داوجونز نیز در هشتمین هفته متوالی ضرر است که طولانی‌ترین خط ضرر بعد از رکود عظیم سال 1932 محسوب میشود. 

یک توئیت توسط Santiment نشان داد که همبستگی بین بیت کوین و شاخص S&P500 به چه میزان است و چگونه حرکت صعودی بیت کوین توسط سهام متوقف شد. شاخص‌های بزرگ شاهد سقوط آزاد بودند و اخطارهایی مبنی بر رکود اقتصادی و تورم در حال ظهور در مقیاس وسیع را به همراه داشتند. 

با این حال، بیت کوین شاهد ورود خریداران در سطح 30k$ بود اما جنگ را به خرس‌ها باختند. در زمان نگارش مطلب، شاخص ترس و طمع روی عدد 13 ایستاده بود که نشان از ترس شدید داشت. 

 

نمودارها چه میگویند؟

شاخص‌ها همراستا با اطلاعات ذکر شده قبلی هستند و سیگنال‌های نگران کننده در شبکه بیت کوین ارسال میکنند. ترس سرمایه گذاران از حجم پایین تراکنش‌ها قابل مشاهده است. 

بر اساس گزارش Glassnode، حجم تراکنش‌ها در روز 21 می به پایین ترین میزان خود طی 4 ماه رسیده است. این سطح خیلی پایین یک بار دیگر در مارس 2022 مشاهده شد، زمانی که حجم تراکنش‌ها  145,015.1 BTC بود.

 

 

یک شاخص دیگر که نشان از وضعیت بریش بیت کوین دارد سیگنال NVT است. بر اساس گزارش Glassnode، سیگنال NVT برای بیت کوین در روز 21 می روی عدد 232.5 ایستاد که کمترین میزان طی 4 سال است. 

این مساله نشان از نزدیک شدن بیت کوین به یک کف محلی بازار دارد که بر اساس شواهد تاریخی یک بازه انباشت خواهد بود.

 

 

صبر کنید... هنوز ادامه دارد

به طور جالبی، تحلیلگر معروف بازار کریپتو یعنی PlanB اخیرا طی توئیتی معکوس شدن روند قیمت بیت کوین را پیش بینی نموده است. با توجه به داشتن حدود 1.8 میلیون دنبال کننده در توئیتر، پیش بینی‌های PlanB به طور گسترده‌ای برای تحلیل در انجمن‌های کریپتو استفاده میشود.

قیمت محقق شده/میانگین متحرک به بهترین شکل چرخه بیت کوین را نشان میدهد. شاخص RSI هم به همین صورت اما گاها میتواند گمراه کننده باشد، مانند نیمه دوم سال 2021. خبر خوب اینکه: بازار خرسی تقریبا تمام شده و منتظر RPMA و RSI هستیم تا دوباره صعودی شوند. 

— PlanB (@100trillionUSD) May 20, 2022

 

پلن‌بی از “Realised Price/ Moving Average (RPMA)” و RSI برای نتیجه گیری در مورد پایان بازار خرسی استفاده کرده است. اعتماد رو به افزایشی برای بازیابی قیمت بیت کوین در پی تحلیل PlanB شکل گرفته است. علیرغم تمام سیگنال‌های منفی، پلن‌بی به نظر امیدوار است که یک بازیابی سریع اتفاق بیفتد.

اما مهم نیست که اندیکاتورها یا تحلیلگران چه میگویند، فقط زمان میتواند مسیر حرکت آینده بیت کوین را مشخص نماید. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.