سیگنال بریش بیت کوین: نهنگ‌ها در حال دامپ قیمت

پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

اطلاعات آنچین نشان میدهد نسبت فعالیت نهنگ‌ها در صرافی‌ها شروع به رشد شدید نموده و بیانگر این است که احتمال دارد این هولدرهای عظیم اقدام به دامپ قیمت (کاهش ناگهانی و شدید قیمت) کنند.  

 

نهنگ‌ها در حال حاضر مسئول حدود 90% از جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها هستند

همانطور که توسط یک تحلیلگر در CryptoQuant مطرح شد، نهنگ‌ها ممکن است در حال تقویت دامپ قیمت باشند و این یک سیگنال بریش برای قیمت بیت کوین است. 

نسبت نهنگ‌های صرافی در واقع یک شاخص است که نسبت بین جمع 10 تراکنش برتر بیت کوین به صرافی‌ها را به جمع جریان ورودی صرافی نشان میدهد. 

از آنجایی که 10 تراکنش بزرگ صرافی‌ها معمولا متعلق به نهنگ‌هاست، این شاخص میتواند به ما سایز نسبی ورودی توسط نهنگ‌ها نسبت به باقی بازار را نشان دهد. 

زمانی که مقدار این شاخص بالا باشد (بالای 85%)، به این معنی است که نهنگ‌ها در حال حاضر مسئول بخش اعظمی از ورودی به صرافی‌ها هستند. 

خصوصا مقادیر بسیار بالا میتواند نشاندهنده این باشد که نهنگ‌ها در حال دامپ شدید قیمت هستند، اتفاقی که میتواند به عنوان یک سیگنال بریش برای بیت کوین محسوب شود.  

در طرف دیگر، زمانی که مقادیر این شاخص پایین 85% باشد، نشان میدهد که نهنگ‌ها در حال فروش در سطوح عادی هستند. طی رالی‌های صعودی، این شاخص معمولا در چنین محدوده‌ای باقی می‌ماند. 

نمودار پایین نشاندهنده تغییرات شاخص نسبت نهنگ‌ها در صرافی در طی سال 2022 است:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، این نسبت افزایش ناگهانی داشته و در حال حاضر نزدیک 90% است. 

این موضوع میتواند نشاندهنده این باشد که نهنگ‌ها در حال افزایش فعالیت خود و احتملا دامپ قیمت هستند. مدتی قبل در همین ماه، این نسبت بالای سطح 90% رسید و قیمت بیت کوین ناگهان به زیر سطح 26k$ سقوط کرد. 

اگر این شاخص به روند صعودی خود ادامه دهد و اتفاقات بعد از آن مشابه دفعات قبل باشد، احتمال کاهش بیشتر قیمت برای بیت کوین وجود خواهد داشت.  

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 29.7k$ در نوسان است و طی 7 روز گذشته 6% کاهش را ثبت نموده. همچنین بیت کوین طی 1 ماه گذشته 25% از ارزش خود را از دست داده است. 

نمودار پایین نشاندهده روند تغییرات قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته میباشد:

 

 

از زمانی که بیت کوین به سرعت از سقوط ناگهانی به 26k$ قیمت خود را بازیابی نمود و به سطح 30k$ برگشت، هنوز حرکت قیمتی خاصی مشاهده نشده است.  

در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی بیت کوین این فاز رنج را که طی هفته گذشته حفظ کرده خواهد شکست.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.