واکنش سرمایه گذاران به ریزش بیت کوین زیر سطح 30k$

پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیت کوین برای اولین بار عامل اصلی ریزش بازار کریپتو نبود، بلکه 2 عامل دیگر سبب این موضوع شد. یک عامل ترس پیرامون افزایش تورم و احتمال رکود بود و عامل دیگر ریزش استیبل کوین بسیار مطرح TerraUSD (UST) قلمداد میشود. 

 

بیت کوین رکوردهای جدید خلق میکند

عامل دوم باعث فروش بیت کوین به ارزش حدود 3 میلیارد دلار طی 5 روز توسط صندوق ذخیره بنیاد لونا (Luna Foundation Guard Reserve) شد و ارزش این صندوق از حدود 10 میلیارد دلار به 110 میلیون دلار رسید.

با توجه به عامل اول، بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین را به عنوان یک کلاس دارایی پرریسک قلمداد کردند و شروع به فروش آن نمودند تا سود خود را حفظ کنند یا ضرر خود را به حداقل برسانند. 

و این موضوع منطقی به نظر میرسد چرا که شاه رمزارزها و بازار سهام بر اساس اطلاعات CoinMetrics در آوریل 2022 همبستگی در حدود 0.58 را نشان میدهد.

 

 

سرمایه گذاران طی 5 روز گذشته در حدود 100,000 بیت کوین به ارزش 3.17 میلیارد دلار فروخته‌اند. این حرکت از آنجایی معنی دار شد که دیروز به عنوان روزی ثبت شد که طی آن هولدرهای بیت کوین بیشترین ضرر را در تاریخ بیت کوین تجربه نمودند. 

 

 

فقدان حمایت در فضای احساسی حاکم بر بازار مشهود بود. حتی آنهایی که بیت کوین را در قیمتهای پایینتر از 30k$ نیز خریداری کرده بودند نیز آزرده‌ خاطر شدند چرا که سودهای خود را از دست رفته دیدند و دریافتند که بازیابی از چنین سطح پایینی نیز کاملا سخت است. در همین راستا، خوشبینی در مورد بیت کوین به پایینترین میزان خود از فوریه 2020 رسید. 

 

 

در واقع، نهنگ‌های بیت کوین نیز به بیشترین میزان فعالیت رسیدند و تراکنش‌های به ارزش بیش از 100k$ به قله 3500 عدد رسید. بیشترین میزان از ژانویه امسال که بیت کوین به زیر 30k$ سقوط کرده بود. 

 

 

با فرو رفتن کل بازار در حالت ترس شدید، مدتی طول خواهد کشید که فعالیت مثبتی بخواهد صورت گیرد. شاخص ترس برای دومین بار به پایینترین میزان طی سال جاری رسده است، و تا زمانی که خوشبینی به بازار برنگردد، بهترین کار برای سرمایه گذاران این است که دارایی خود را حفظ نمایند. 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.