ریزش اخیر بیت کوین شانس رسیدن به سطح 20k$ را افزایش داد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین بعد از شکستن یک الگوی مداوم و به شدت بریش به روند نزولی خود ادامه داد. فروش شدید اخیر ظاهرا در پی نشست کمیته بازار آزاد فدرال اتفاق افتاد و به نظر میرسد دلیل اصلی برمیگردد به هولدرهای بلند مدت که حد فاصل سالهای 2021 و 2022 بیت کوین خریداری نموده بودند. 

 

قیمت بیت کوین در جستجوی ثبات

قیمت بیت کوین یک الگوی بریش ادامه دار را به عنوان پرچم خرسی ایجاد نموده است. این الگو شامل یک ریزش شدید به همراه فاز رنج است. یک شکست به سمت پایین در این الگو معمولا منجر به ریزش بیشتر قیمت میشود. 

برای بیت کوین، کاهش 52% ارزش از سقف تاریخی 69,000$ تا 32,837$ میله این پرچم را ایجاد نمود. بازه زمانی رکود و ایستایی که توسط یک سری سقف و کف های بالاتر در قالب یک کانال صعودی ایجاد شد نیز پرچم را تشکیل داد. 

هدف قیمت این الگوی تکنیکال با اضافه کردن طول میله پرچم به نقطه شکست محاسبه میشود. در روز 22 آوریل، بیت کوین خط روند کف کانال پرچم را در قیمت 40,032$ شکست و این پیش بینی را ایجاد نمود که قیمت تا 21,584$ ریزش خواهد داشت.  

سقوط قیمت پس از نشست FOMC نیز باعث شکسته شدن سطح حمایتی بسیار مهم 36,271$ شد و نشان داد که خرس‌ها کنترل اوضاع را در دست دارند. این سطح در تایم فریم هفتگی نیز اعتبار خود را از دست داد و این موضوع تاکیدی بود بر احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین.  

از این رو، سرمایه گذاران باید آماده سقوط به سطح 30,000$ باشند. بنابر الگوی سقف سه قلو که طی ماه می تا جولای 2021 تشکیل شد، این احتمال وجود دارد که بازارساز قیمت را پایین سطح 29,000$ ببرد تا استاپ‌های فروش را فعال کند.

اگر فروشندگان همچنان فعال بمانند، قیمت بیت کوین میتواند به راحتی از 29,000$ تا هدف 21,584$ ریزش داشته باشد. 

 

 

مدل MVRV تایم 365 روز باعث درک بهتر الگوی خرسی بیت کوین میشود. همانطور که قبلا اشاره شد، این شاخص برای بررسی متوسط سود یا زیان سرمایه گذاران که طی یک سال گذشته بیت کوین خریداری نموده‌اند استفاده میشود. 

به طور کلی، یک مقدار منفی نشان میدهد که هولدرها مجموعا در ضرر هستند و مقدار مثبت نشاندهده این سایت که هولدرها مجموعا در سود هستند. احتمال فروش شدید در حالت دوم همواره بیشتر است، بنابر این، سرمایه گذاران معمولا زمانی که MVRV مثبت است اقدام به خرید یا انباشت نمیکنند.

بر اساس آمار و گزارشات در مورد فضای کلی بازار، زمانی که میزان این شاحص بین -10% تا -15% است بهترین زمان خرید محسوب میشود چرا که این بازه نشان میدهد هولدرهای کوتاه مدت در ضرر هستند و احتمال کمی دارد در ضرر اقدام به فروش کنند. با این حال، برای هولدرهای بلند مدت، بهترین جا برای خرید و انباشت است چرا که این بازه به عنوان محدوده فرصت شناخته میشود. 

در حال حاضر، مدل MVRV تایم 265 روزه در حدود سطح -25% در نوسان است. بر اساس شواهد تاریخی، اطلاعات نشان میدهد که این مقدار میتواند تا -40% نیز ریزش داشته باشد، مانند شرایطی که سقوط ماه مارس 2020 ایجاد نمود. 

با این حال، سرمایه گذاران باید مراقب احتمال یک اصلاح شدید و با شید تند باشند که با چشم انداز خرسی تکنیکال همراه میشود. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.