با حاکم شدن ترس در بازار، بیت کوین در کوتاه مدت بریش میشود

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیت کوین قبل از این شاهد روزهای بهتری بوده است اما این بدین معنی نیست که این رمزارز گزینه مناسبی نیست. موضوع این است که روند نزولی اخیر، بیت کوین را در مسیر بریش قرار داده و در حالی که میانه راه تا هاوینگ بعدی هستیم، احتمال میرود که به سمت یک بازار خرسی بلند مدت پیش برویم. 

 

بازار رمزارزها ترسناک میشود

شاخص ترس و طمع همواره معیار مناسبی برای سنجش احساسات کلی سرمایه گذاران درباره بازار است. این ابزار مفید، اطلاعات را از شاخص‌های مختلف جمع آوری میکند و به صورت یک مقیاس عددی نمایش میدهد. در مدت اخیر، شاخص ترس و طمع با توجه به روند نزولی بازار در محدوده منفی قرار داشته است. اما در حال حاضر شرایط این شاخص بدتر میشود و به سمت ترس شدید پیش میرود. 

در شرایطی که در کوتاه مدت رمزارزها سقوط میکنند این مساله قابل انتظار است. بازار شاهد از دست رفتن 200 میلیارد دلار طی یک روز بود، در حالی که کوین‌های اصلی مانند بیت کوین و اتریوم در حال ریزش ممتد هستند. 

 

 

بیت کوین که به تازگی سطح 40,000$ را بازپس گرفته بود، مجددا آن را از دست داد. این سطح تبدیل به یک مقاومت قوی شده چرا که خرس ها در این محدوده اقدام به فروش سنگین میکنند. اگر فضای احساسی سرمایه گذاران همچنان منفی باشد و سرمایه جدید وارد بازار نشود، بیت کوین احتمالا به زودی سطح 35,000$ را تست خواهد نمود. 

 

بیت کوین بریش میشود

در کوتاه مدت، بیت کوین خیلی بریش شده است. با بررسی شاخص ها مشاهده میکنیم که قیمت بیت کوین به پایین میانگین متحرک 50 روزه نزول کرده است. برای یک دارایی مثل بیت کوین، بسیار مهم است که بتواند بالای این سطح تثبیت شود تا احتمال بازیابی در کوتاه مدت وجود داشته باشد. 

همچنین قیمت بیت کوین پایین میانگین متحرک 5 روزه نیز سقوط کرد و نشان میدهد به زودی پایین سطح 38,000$ معامله خواهد شد.

حمایت بعدی به نظر میرسد در محدوده 37,721$ در انتظار بیت کوین باشد. این قیمت، یک حمایت قوی تاریخی محسوب نمیشود اما اگر خرس‌ها قدری از فشار فروش خود کم کنند این سطح میتواند حفظ شود. اما سطح بعدی که احتمالا ریزش قیمت بیت کوین در آن متوقف میشود 37,000$ است. در این محدوده، گاوها حمایت قوی‌تری دارند و میتوانند خود را مهیای افزایش قیمت کنند. 

به علاوه، بازار شاهد مقاومت قدرتمند خواهد بود اگر بیت کوین بخواهد مجددا از سطح 40,000$ عبور نماید. با ورود کمتر سرمایه به بازار، و ادامه روند ترس سرمایه گذاران، به نظر میرسد باید منتظر عبور بیت کوین از سطح 40,000$ در ماه می باشیم.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.