مقایسه بازارهای خرسی بیت کوین میگوید تقریبا زمان بازار گاوی رسیده

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

شکی نیست که بیت کوین طی چند ماه گذشته و بعد از ثبت رکورد تاریخی در نوامبر سال گذشته شرایط بسیار سختی داشت و توسط خرس‌ها بسیار مورد حمله قرار گرفت. حتی با ایجاد سقف‌های جدید در بازه کوتاه مدت، رالی صعودی بیت کوین نتوانسته شکل بگیرد. 

با مقایسه فازهای خرسی بیت کوین از سال 2018، پی میبریم که تقریبا زمان یک فصل گاوی فرا رسیده است. 

 

رفتار چرخه‌ای بازار گاوی

چندین ماه پیش تعداد اندکی پتانسیل بیت کوین را میشناختند و نمیدانستند تا چه حد بیت کوین میتواند در شرایط مالی آنها تاثیرگذار باشد. امروز تعداد اندکی از افراد انتظار دارند بیت کوین از جایی که هست رالی را آغاز نماید.

در حال حاضر خرس‌های بیت کوین در حال تلاش برای پایین بردن قیمت زیر سطح 30,000$ هستند، اما با توجه به مقایسه دوره های قبلی احتمالا این اتفاق نخواهد افتاد.

هر بازاری در تایم فریم های مختلف رفتار چرخه‌ای از خود نشان میدهد. بازارهای خرسی و گاوی وجود دارند، و حتی روندهای صعودی و نزولی درون آنها که بر اساس حال و شرایط تغییر میکنند.

 

 

مقایسه فازهای خرسی بیت کوین

در مقایسه بالا، بازار خرسی 2018، فازهای خرسی 2019 تا 2020، و فاز رنج کنونی کنار هم تنظیم شده اند. هر الگوی فرکتال تقریبا در 460 روز اندازه گیری شده است. تغییر بین هر فاز خرسی، یک تکانه کوتاه بولیش است که دنیا را شوکه کرده است. 

رشدهای ناگهانی بولیش نهایتا در حدود 98 روز به طول انجامیده، اما قیمت را به سطوح بی سابقه ای رسانده است. در کمترین حالت، این فازهای بولیش بیش از 300% بازدهی را ثبت نموده‌اند. یک بازدهی 300% از 40,000$ میتواند قیمت بیت کوین را به 120,000$ برساند. 

هر فاز خرسی تقریبا کمی بیشتر از 14 ماه به طول انجامیده است. ادوین کوپاک، خالق اندیکاتور تکنیکال با عنوان منحنی کوپاک، دریافت که متوسط زمان برای یک انسان که بتواند غم از دست دادن را فراموش کند بین 11 تا 14 ماه است. در تئوری، این میتواند مدت زمانی باشد که متوسط سرمایه گذاران از نارحتی ضررهای بیت کوین عبور کرده اند و مجددا میتوانند مثبت فکر کنند. 

در حالی که تنها چند روز مانده تا بر اساس چرخه‌های قبلی وارد فاز بولیش شویم، آیا واقعا قیمت بیت کوین همانطور که بازار انتظار دارد به پایین سطح 30,000$ میرود یا روند معکوس میشود و بازار را غافلگیر میکند؟

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.