بیت کوین: 3 دلیل برای اینکه در سال 2022 نباید بریش باشید

یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین ممکن است روز 6 مارس دچار سقوط شده باشد و چشم انداز کوتاه مدت بریش به نظر برسد، اما ساختار بلند مدت هنوز بولیش و صعودی است. در اینجا 3 شاخص آنچین که به صورت قدرتمندی باعث ایحاد سناریو خوشبینانه و بولیش میشوند مورد بررسی قرار میگیرد.

 

احساس قدرتمند بولیش برای بیت کوین

احتمالا بارزترین و پرکاربردترین شاخص آنچین برای قیمت بیت کوین مدل MVRV در زمان 365 روزه باشد. این شاخص دیدگاه کلی درباره فضای سرمایه گذاران در هر زمانی ارائه میکند. شاخص MVRV 365 میتواند متوسط سود یا ضرر فعالان بازار که طی 1 سال گذشته بیت کوین خریداری نموده اند را نشان دهد.  

مهمترین مزیت این شاخص این است که میتواند پیش از رخ دادن فروش هیجانی سیگنال ارائه نماید. و زمانی که یک سرمایه گذار باید بولیش باشد را نشان دهد. بر اساس تحقیقات Santiment مقدار شاخص کمتر از -10% نشان میدهد که هولدرهای کوتاه مدت در حال فروش در ضرر هستند و به تبع آن هولدرهای بلند مدت تمایل به خرید و انباشت سرمایه دارند.

بنابراین یک مقدار کمتر از -10% معمولا به عنوان منطقه فرصت شناخته میشود، چرا که ریسک فروش هیجانی کمتر است. با این حال، برعکس این شرایط هم درست است، جایی که مقدار MVRV بالا است و نشان میدهد هولدرهای زیادی در سود هستند و احتمال دارد اقدام به فروش نمایند تا سود خود را محقق کنند. 

در حال حاضر و در زمان نگارش مطلب، شاخص MVRV 365 روزه در نزدیکی محدوده خط صفر در حال حرکت است و نشان میدهد که سرمایه گذاران بدون سود هستند. با این حال، طی 4 سال گذشته، سقف قیمت بیت کوین زمانی اتفاق می‌افتاد که MVRV به حدود 24% میرسید.

بنابراین میتوانیم نتبجه گیری کنیم که هنوز فضا برای افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد قبل از اینکه تهدید فروش هیجانی ظاهر شود. 

 

 

اندیکاتور مهم بعدی که سرمایه گذاران بلند مدت باید به آن توجه کنند توزیع دارایی نهنگ‌های بیت کوین است. 

سرمایه گذارانی که بین 1000 تا 10,000 BTC نگهداری میکنند از ماه ژوئن 2021 مشغول انباشت هستند و همچنین کیف پول‌هایی که بین 10,000 تا 100,000 BTC هولد میکنند نیز چنین رفتاری داشته‌اند. تعداد فعالان بازار با دارایی بین 1000 تا 10,000 بیت کوین از 2034 به 2166 نفر رشد داشته و یک اسپایک 6.5% را نشان میدهد. 

تعداد دسته بعدی هولدرها که بین 10,000 تا 100,000 بیت کوین نگهداری میکنند نیز از 78 نفر به 85 رسیده است. چنین رشدی در تعداد هولدرها تنها نشان میدهد که موسسات بسیار خوشبین هستند و انتظار دارند قیمت بیت کوین یک عملکرد انفجاری داشته باشد. 

 

 

شاخص تغییرات خالص پوزیشن‌های صرافی‌ها هم نشان از رفتار سرمایه گذاران بزرگ دارد. از ماه مارس 2022، در مجموع 100,000 بیت کوین از صرافی‌های متمرکز خارج شده و به طور چشمگیری فشار فروش را کاهش داده است. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.