آیا بیت کوین میتواند شاهد یک رالی مشابه سال 2020 باشد؟

پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

بعد از سپری شدن چند ماه سخت، این هفته با یک حرکت صعودی قدرتمند برای بیت کوین آغاز شد. بیت کوین توانست مقاومت 45,000$ را از پیش روی بردارد و روز دوشنبه به قیمت 48,215$ برسد و امیدها را برای رسیدن به هدف 50,000$ زنده کند.

علیرغم ریزش چند ماه اخیر، مقدار بسیار زیادی از بیت کوین فروخته نشد. این مساله نشان میدهد که هولدرها چه میزان به هولد بلند مدت اعتقاد دارند و در طی آشوب های بازار به طور عجیبی آرام هستند.

 

آماده شدن برای رالی

با توجه به اینکه بیت کوین در حدود قیمت 48,000$ در حال معامله است، تحلیلگر ارشد دیلان لوکلر اشاره میکند، "فقط یک بار دیگر در تاریخ درصد ذخیره بیت کوین که در طی 1 سال منتقل نشده در این سطح بوده است"، در طی سپتامبر 2020. 

 

 

در زمان یاد شده، بیت کوین از سقوط شدید ماه مارس 2020 قیمت خود را بازیابی کرد. این بازگشت قدرتمند یک حرکت صعودی 185% را ثبت نمود و قیمت به سطح 10,000$ برگشت. تعداد زیادی از سرمایه گذاران نیز طی دوره ریزش آن سال بیت کوین خود را حفظ نموده بودند. 

این اتفاق با عملکرد خیره کننده ای از بیت کوین همراه شد و در نتیجه سرمایه گذاران بیت کوین را به عنوان "طلای دیجیتال" شناختند. در پایان سال بیت کوین در حدود قیمت 30,000$ معامله میشد و با ثبت رشد 416% طی سال، عملکرد بهتری از طلا داشت. 

برت مانستر از Blockforce Capital هفته گذشته اشاره کرد که میزان بیت کوین که طی 1 سال گذشته منتقل نشده به نزدیک رکورد رسیده، به علاوه سرعت افزایش این درصد این بار خیلی سریعتر از دفعه قبلی است که ذخیره بیت کوین به این حد رسیده بود. 

 

 

بازار مشتقات بیت کوین یک تصویر جدید ترسیم میکند

به علاوه، دیلان لوکلر درباره بازار مشتقات بیت کوین اشاره میکند: "این بخش همچنان تدافعی است و اصلا نزدیک شرایط سال 2021 نیست در حالی که قیمت نزدیک سطوح آن سال است."

با ارائه نمودار زیر، این تحلیلگر حرکت مشتقات بیت کوین را طی سال 2021 نشان داد، زمانی که قیمت بیت کوین در سطوح کنونی بود. 

باید در نظر داشت که نرخ سرمایه نشان از فضای کلی احساس تریدرها در بازار مشتقات دارد. نرخ سرمایه مثبت نشان میدهد که تریدرهایی که تمایل به گرفتن پوزیشن خرید دارند بیشتر و قدرتمندتر هستند و بلعکس عدد منفی کوچکتر از 0 نشان میدهد که تمایل تریدرها بیشتر به سمت پوزیشن فروش است. 

در مقایسه با سال گذشته، نرخ سرمایه 1 ساعته بیت کوین در بازار مشتقات نزدیک 0 است. 

 

 

موردی که این تحلیلگر سعی دارد اشاره کند این است که در سال 2021 سفته بازی بیش از اندازه و اهرم‌های بالا قیمت را به این سطوح رساند که در حال حاضر اصلا به این صورت نیست. این میتواند بدین معنی باشد که قیمت در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا حالت صعودی دارد، نه به دلیل سفته بازی در بازار.

به طور مشابهی، در نمودار پایین، لوکلر نرخ ورود سرمایه سالیانه بازار فیوچرز را بر مبنای میانگین متحرک 24 ساعته نشان میدهد.  در حال حاضر و طی سال 2022 این نرخ منفی یا نزدیک به صفر بوده است.

 

 

در نهایت با نگاهی به میزان حجم باز در معامله در بازار مشتقات بیت کوین، لوکلر می‌افزاید: 

"در سال 2021 نزدیک 70% از حجم باز در معامله (Open Interest) توسط BTC پشتیبانی میشد. تریدرها نرخ‌های بسیار بالایی را پرداخت میکردند تا پوزیشن لانگ با پشتوانه BTC بگیرند، که باعث لیکوئید شدن‌های سنگین میشد. در حال حاضر اکثریت حجم باز در معامله توسط استیبل‌کوین‌ها پشتیبانی میشود."

 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.