دلایلی برای اینکه احتمالا قیمت بیت کوین اصلاح خواهد کرد

یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین در هفته گذشته شاهد یک رشد خوب بود و توانست در یک موج سواری جدید به مقاومت های کلیدی برسد. یکی از دلایل این خوشبینی، خرید بیت کوین توسط Terra Labs به جهت تقویت پشتوانه دارایی‌های خود بود.

اما به نظر میرسد رشد قیمت به انتهای خود نزدیک باشد و به زودی روند معکوس شود. 

 

نگرانی در مورد بیت کوین ادامه دارد

قیمت بیت کوین از 14 مارس یک رالی را شروع کرد که طی آن 18% افزایش قیمت را تجربه نمود و به مقاومت 44,430$ رسید. این روند صعودی پس از اینکه بیت کوین چهارمین کف بالاتر را از 22 ژانویه ثبت نمود آغاز شد. اتصال این نقاط باعث تشکیل یک مثلث صعودی میشود.

این تحلیل تکنیکال یک رشد 21% را پیش بینی میکند، با محاسبه فاصله بین اولین سقف و کف تا قیمت 44,439$. بر اساس این تحلیل، هدف قیمت میتواند محدوده 53,829$ باشد. 

به طرز جالبی، این هدف بالای سقف قبلی است که در قیمت 51,993$ تشکیل شده بود و باعث میشود این دیدگاه بیشتر از پیش جذاب باشد.  

با این حال، روند صعودی راه آسانی در پیش ندارد و بایست از چندین مانع قوی عبور کند تا به مقصد برسد. منطقه تقاضای روزانه که بین 45,666$ تا 47,758$ قرار گرفته اولین مانعی است که بیت کوین باید با آن مواجه شود. عبور از این مقاومت میتواند مومنتوم بولیش را تقویت کند و احتمال ادامه روند صعودی را افزایش دهد. 

عدم موفقیت در عبور از این مانع میتواند نشان از ضعف خریداران داشته باشد و قیمت بیت کوین را به محدوده حمایت 41,888$ برمیگرداند. در صورتی که این محدوده نتواند جلوی کاهش قیمت بیت کوین را بگیرد، قیمت بیت کوین تا حدود 37,033$ کاهش خواهد یافت. 

 

 

شاخص MVRV روزانه در بازه 30روزه تاییدی بر احتمال وقوع اصلاح است. این اندیکاتور نشاندهنده متوسط سود یا ضرر سرمایه گذارانی است که طی 1 ماه گذشته بیت کوین خریداری نموده‌اند.  

یک مقدار مثبت نشان میدهد که هولدرهای کوتاه مدت در سود هستند و احتمالا بیت کوین خود را بفروشند تا سود خود را محقق کنند که در نتیجه روند معکوس خواهد شد. با بررسی این شاخص در بازه 2 ماهه، درمیابیم که احتمالا در جایی نزدیک یک سقف محلی باشیم. 

بنابراین، رشد اخیر در MVRV به میزان 6% نشان میدهد که بازگشت قیمت نزدیک است.

 

 

اگر بیت کوین یک کندل بسته پایین سطح 37,000$ ثبت نماید نشان از این دارد که تئوری بولیش نامعتبر شده است. در چنین شرایطی احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا 35,000$ وجود خواهد داشت که در صورت شکسته شدن آن سطح میتوان انتظار سقوط قیمت بیت کوین تا محدوده 30,000$ یا پایینتر را نیز داشت. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.