با کاهش درخواست پوزیشن شورت، بیت کوین چه رفتاری خواهد داشت؟

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

رفتار قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته از ثبات کافی برخوردار نبود و نوسان زیاد در قیمت بیت کوین باعث خستگی و کلافگی بازار شد تا جایی که بخشی از سرمایه‌گذاران حتی امیدوارند که قیمت کاهش بیشتری داشته باشد. 

اطلاعات آنچین نشان میدهد طی چند روز گذشته تعداد سرمایه گذارانی که میخواهند روی بیت کوین پوزیشن شورت بگیرند افزایش پیدا کرده است. این مساله نشان از تقاضای بالا برای پوزیشن شورت روی بیت کوین دارد.

این تمایل برای شورت گرفتن تنها در هفته گذشته حدود 329.66% افزایش داشته است و تبعات آن در عملکرد بیت کوین کاملا قابل مشاهده بوده است. 

 

 

با توجه به پوزیشن‌های شورت اخیر، نرخ متوسط ورود سرمایه منفی شد. اندیکاتور در نمودار زیر مجددا وارد محدوده منفی شد که نشانه خوبی است. کاملا مشخص است که حدودا در هفته اول ماه مارس، نرخ سرمایه گذاری شرایط بدتری داشت.

 

 

همچنین جالب توجه است که تا قبل از هفته اول ماه مارس، قراردادهای آتی اهرم‌دار رمزارزها یک روند نزولی را داشتند. 

متفاوت با قراردادهای آتی اهرم‌دار استیبل کوین‌ها، قراردادهای اهرم‌دار کریپتو در ریزش قیمت آسیب میبینند. چنین شرایطی، نه تنها سود خود را از دست میدهند، بلکه ارزش خود دارایی هم کاهش پیدا میکند. 

قردادهای مارجین روی استیبل‌کوین‌ها، در طرف دیگر، از حیث از دست دادن ارزش ایمن هستند. این قراردادها فقط توسط تریدرهای لانگ مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجایی که نمیتوان روی این مدل قراردادها پوزیشن هج (hedge) گرفت، شورت کردن آن باعث لیکوئید شدن سریع میشود.

بنابراین، قراردادهای مارجین کریپتو طی 10 ماه گذشته حدود 27% کاهش داشت. با این حال، افزایش اخیر ممکن است نشاندهنده این موضوع باشد که سرمایه گذاران مجددا در حال اعتماد کردن به بیت کوین هستند.

به غیر از آن، هیچ دلیلی ندارد که سرمایه گذاران در بازار خرسی چنین ریسکی را انجام دهند.

 

 

به علاوه، نرخ سرمایه منفی نیز تایید کننده این اعتماد است. ایجاد کف در نرخ سرمایه در واقع یک نشانه خوب برای سرمایه گذاران است چرا که سیگنال خرید را نشان میدهد.

در گذشته ایجاد شدن چندین کف برای نرخ سرمایه گذاری با افزایش قیمت همراه شده است، که البته این کف‌ها خیلی قابل توجه تر بوده اند. بنابراین اگر انتظارات بر اساس شواهد تاریخی درست پیش برود، میتوان انتظار داشت که طی چند روز آینده قیمت افزایش داشته باشد. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.