سناریو بولیش بیت کوین؛ هدف اول 165k$

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

بیت کوین از منظر بلند مدت همچنان وضعیت بولیش دارد، علیرغم روندهای نزولی که اخیرا ثبت شده است. بیت کوین همچنان یکی از خوشبینانه ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری محسوب میشود و انتظار میرود طی 5 سال رشد چشمگیری داشته باشد. در طی این روند نزولی اخیر، دغدغه‌های زیادی به وجود آمده که آیا بیت کوین رسما وارد یک بازار خرسی طولانی شده است. 

با این حال، تمام فعالان بازار چنین نظری ندارند. ریزش‌های اخیر قیمت بیت کوین، گاوها را از بررسی سناریوهای مختلف برای روند صعودی بیت کوین منصرف نمیکند. در این مقاله، یک سناریو که طی آن بیت کوین حدود 300% افزایش پیدا میکند و سپس به سطح 20k$ برمیگردد بررسی میشود.

 

بیت کوین در قیمت 165k$

احتمال اینکه بیت کوین به سمت سطح 20k$ حرکت میکند الان از همیشه قویتر شده است، خصوصا بعد از ریزش پایین سطح 40k$. همچنان در سطح 36k$ تا 38k$ یک حمایت قوی برای بیت کوین وجود دارد اما با فروش‌های هیجانی و تلاش خرس‌ها برای پایین آوردن قیمت، انتظارات برای رسیدن بیت کوین به پایین سطح 30,000$ بسیار بالاست. 

بر اساس نظریه تحلیلگر با نام مستعار DeFeye، با توجه روند تاریخی میانگین ساده متحرک 200 هفته، بیت کوین هنوز به سقف خود نرسیده است. در دوره‌های قبل، در بازارهای خرسی همواره بیت کوین حدود 85% از سقف تاریخی خود ریزش داشته است. با این حال، ریزش به سمت 20k$ بر خلاف روندهای سابق است. در طی تمام بازارهای خرسی گذشته، بیت کوین به پایین میانگین ساده متحرک 200 هفته سقوط نکرده است، که اگر از سقف 69k$ یک اصلاح 85% صورت گیرد این اتفاق خواهد افتاد. 

 

 

 

بنابراین اگر بیت کوین بخواهد طبق روند گذشته حرکت کند، باید به سقفی خیلی بالاتر از 69k$ برسد. به این صورت، در بازار خرسی پیش رو اگر 85% ریزش اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین پایین میانگین ساده متحرک 200 هفته نخواهد رسید.  

این سناریو یک چشم انداز بولیش بلند مدت برای بیت کوین ترسیم میکند، که اگر درست باشد، این ریزش‌های اخیر تنها به منزله موانع کوچکی سر راه خواهند بود. همچنین مفهومش این خواهد بود که انتظار میرود بیت کوین در میان مدت یا بلند مدت محدوده 100k$ را از پیش روی بردارد. 

همچنین توجه به این موضوع خیلی مهم است که بیت کوین بر اساس شواهد تاریخی همواره از روندهای گذشته خود تبعیت نموده است، اما هیج دلیلی ندارد که این بار هم حتما روندهای سابق خود را تکرار کند. رالی‌های سال 2021 نشان داد که با گذر زمان هر موردی ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین در حالی که تا به حال میانگین ساده متحرک 200 هفته را نشکسته است، اگر قیمت از سقف تاریخی خود 85% ریزش داشته باشد، این شکست رخ خواهد داد. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.