حجم خرید/فروش بیت کوین نشان از سیگنال خرید دارد

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

دیتای درون زنجیره یا آنچین نشان میدهد که حجم خرید/فروش بیت کوین یک سیگنال "خرید" را نشان میدهد، همزمان با اینکه بیت کوین آماده میشود تا یک رالی جدید را آغاز نماید.

 

حجم خرید/فروش بیت کوین میگوید احتمالا الان زمان مناسبی برای خرید است

همانطور که در پستی توسط تحلیلگر CryptoQuant اعلام شد، حجم خرید/فروش بیت کوین به عددی رسید که بر اساس شواهد تاریخی یک سیگنال سبز برای خرید بیت کوین محسوب میشود.

"حجم خرید تیکر" یک شاخص برای سنجش حجم پوزیشن‌های لانگ (خرید) در بخش مشتقات صرافی هاست. این شاخص سفارشات را بررسی میکند که چه تعدادی از تیکرها خریدار هستند. این حجم تقسیم بر حجم کل نشاندهنده نسبت خرید تیکر است. 

زمانی که مقدار این اندیکاتور بالای 0.50 میرود، به این معنی است که اکثریت سفارش گذاران در صرافی‌ها خریدار هستند. 

در طرف دیگر، اگر میزان این شاخص کمتر از مقدار یاد شده باشد نشان میدهد که حجم پوزیشن‌های شورت (فروش) بیت کوین در آن زمان بالاتر است.

همچنین اندیکاتور "حجم فروش تیکر" نیز وجود دارد که تعداد سفارشات فروش یا حجم معاملات شورت را محاسبه میکند.

در نمودار پایین، روند تغییرات این اندیکاتورهای بیت کوین طی چند ماه گذشته نمایش داده میشود:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، نسبت خرید تیکر بیت کوین در این هفته به بالای مقدار 0.52 رسیده است. به طور طبیعی، نسبت فروش در طرف دیگر پایین رفته است. 

این تحلیلگر ادعا میکند که با بررسی شواهد تاریخی در مییابیم که این مقدار اندیکاتور نشان از سیگنال خرید بیت کوین دارد. اخیرا مقدار این اندیکاتور در تاریخ 4 فوریه از حد مرز گذشت و در پی آن قیمت یک حرکت صعودی انجام داد.

اگر این الگو برای الان هم صادق باشد، به نظر میرسد زمان مناسبی برای خرید بیت کوین باشد. 

 

قیمت بیت کوین 

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود سطح 45k$ نوسان میکند و طی 7 روز گذشته حدود 15% رشد داشته است. طی یک ماه گذشته، بیت کوین حدود 14% رشد قیمت را تجربه نموده است.

نمودار پایین روند تغییرات قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته را نشان میدهد. 

 

 

بعد از سقوط ناگهانی بیت کوین به سطح 34k$ در هفته گذشته، به نظر میرسد بیت کوین توانسته کاملا قیمت خود را بازیابی نماید و برای تست مجدد سطح قیمت 45k$ آماده میشود. 

در حال حاضر با توجه به تنش‌های بین روسیه و اوکران شرایط بازارهای مالی کاملا مبهم است و ادامه روند بازیابی بیت کوین نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.