بیت کوین ارزی مخرب است! اما چرا؟!

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

بیت کوین ارزی مخرب است! اما چرا؟!
در حال حاضر خیلی از افراد هنوز نمیداند بیت کوین چیست و یا حتی بیت کوین چگونه کار می‌کند؟ اما باید خیلی جااب است که بدانید دومین مرد ثروتمند دنیا در مورد بیت کوین چه می‌گوید، او معتقد است که: بیت کوین ارزی دیجیتالی است که بدون هیچ فعالیت اقتصادی، رشد داشته است و این اصلا مفید نیست!
در حال حاضر بیت کوین، بخشی جدایی ناپذیر از دنیای اقتصاد شده است و همچنین تقاضای بالایی برای آن وجود دارد که روی شاخص بورس هم تاثیر می‌گذارد و آن را به عاملی مخرب تبدیل می‌کند.

حرف از مخرب بودنِ آن زدیم، اما واقعا چرا؟
هر کشور تنها حق دارد به اندازه‌ی سرمایه و ذخایر خود پول چاپ کند، در صورتی که بیشتر از دارایی های اصلی خود مانند طلا، پول چاپ کند در جامعه تورم و حباب گرانی در بازار ایجاد می‌کند.
این موضوع در با ماهیت اصلی ارزهای دیجیتالی در تضاد است، زیرا اعتبار آن‌ها به اندازه‌ی مدت زمان محدودی است که پس از آن، اعتبار خود را از دست می‌دهند و در آن صورت سرمایه‌ای رسمی و موثقی برای اتکا به آن وجود نخواهد داشت که نتیجه‌ای به جز تورم نخواهد داشت.
به همین دلیل بیت کوین مانند زالوی مخرب برای اقتصاد محسوب می‌شود که کنار خوبی‌هایش، این بدی‌ها هم دیده می‌شوند.

بیل گیتس می‌گوید که خریدن بیت کوین به مانند یک تئوری احمقی بزرگتر است، یعنی مردم بیت کوین را بدون توجه به ارزش و کارایی که دارد، می‌خرند تا به افرادی قوی‌تر از بُعد مالی، گران تر بفروشند. این موضوع تا حدودی درست می‌باشد و باید در جهت مقابله با این مشکلات دولت ها قدمی بردارند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.