آیا بیت کوین از شاخص S&P500 پیروی میکند؟

یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰

از گذشته اینطور تصور میشده که سرمایه گذاری در بازار کریپتو میتواند راهکاری برای گریز از ریسک‌های بازار و تورم باشد. با این حال، با بررسی عملکرد اخیر قیمت بیت کوین، تحلیلگران به این پرسش میرسند که آیا اتفاقات جهانی و پذیرش بیشتر در حال تغییر دادن این سناریو است؟ 

 

اخبار منفی از روسیه

اطلاعات به دست آمده از Santiment نشان داد که علیرغم اینکه بیت کوین طی یک رالی به بالای 40,000$ رسید، شرایط متزلزلی داشت. بعد از آن یک ریزش در طول هفته ثبت شد و نکته بسیار مهم این است که شاخص S&P500 نیز ریزش داشت. در حالی که در طرف دیگر، قیمت طلا به بالاترین میزان خود طی 8 ماه رسید. 

چه عاملی میتواند دلیل این تغییرات شدید باشد؟ تنش پیرامون شرایط اقتصادی و اجتماعی در اروپا میتواند یک عامل اصلی باشد. بعد از آن، شرکت‌های خبری چند روز گذشته پیرامون حمله احتمالی روسیه به اوکراین صحبت میکنند. زمانی که اخبار منفی فضا را پر میکند، معمولا سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های ملموس و سخت از قبیل طلا روی می‌آورند. به نظر میرسد که سهام و در حال حاضر بیت کوین، هزینه این موضوع را پرداخت میکنند. 

افزایش همبستگی بین بازار سهام و بیت کوین برای تحلیلگران و تریدرها نگران کننده است. 

فضای کلی پیرامون بیت کوین در طی فوریه 2022 بسیار مثبت بود، اما درست قبل از زمان نگارش این مطلب ناگهان افت شدید پیدا کرد. منفی شدن فضای کلی با ریزش 6.38% بیت کوین طی 7 روز گذشته و کاهش 1.58% طی 24 ساعت قبل همراه بود که در نهایت  به افت قیمت بیت کوین به پایین سطح 40,000$ منجر شد. بعد از تجربه هفته‌ها بازار ریزشی، معقول به نظر میرسد که سرمایه گذاران مجددا امید خود را از دست داده باشند. 

 

 

بهتر است نگاهی به برترین آلتکوین نیز بیاندازیم تا احساسات حاکم بر سایر سرمایه گذاران را هم دریابیم. بر اساس داده های Santiment، قیمت اتریوم نیز سقوط شدید داشته و تنها طی 24 ساعت گذشته حدود 4.56% کاهش را ثبت نموده است، ولی با این حال، احساسات سرمایه گذاران مثبت بود. اما اگر روند نزولی ادامه پیدا کند، بسیار محتمل خواهد بود که فضای احساسی حاکم بر بازار نیز سقوط کند. 

 

 

زمان مواجه شدن با حقایق است

زمانی که شرکت متا (فیسبوک سابق) گزارش 3 ماهه پایانی سال را ارائه داد و مشخص شد که درآمد هر سهم کمتر از انتظار بوده است، ارزش سهام در حدود 20% افت نمود. این امر در پی کاهش 1.9% Nasdaq اتفاق افتاد. 

با این حال، موضوعی که تحلیلگران و تریدرها را شگفت زده کرد این بود که تقریبا در همان زمان بیت کوین نیز دقیقا همین مسیر را پیش گرفت و حدود 2.1% ریزش کرد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.