هولدرهای بلند مدت بیت کوین در حال کسب سود هستند

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

در حالی که قیمت بیت کوین به سمت 40k$ در حال کاهش است، اطلاعات درون زنجیره یا on-chain نشان میدهد که هولدرهای بلند مدت مقداری از سود خود را محقق نمودند.

 

شاخص SOPR هولدرهای بلند مدت بیت کوین نشان از یک رشد ناگهانی شدید دارد

در یک پست CrypoQuant اینطور نمایش داده شد که هولدرهای بلند مدت بیت کوین طی روز گذشته اقدام به محقق نمودن سود کردند.

اندیکارتور مرتبط با این موضوع شاخص SOPR است که نسبت سود کل بازار بیت کوین را نشان میدهد. 

برای محاسبه این شاخص، آخرین قیمتی که هر کوین با آن فروخته شده و منتقل شده بررسی میشود. اگر قیمت قبلی از قیمت فعلی کمتر باشد، آنگاه کوین در سود منتقل شده است. 

به طور مشابهی اگر قیمت قبلی بیشتر باشد، مشخص میشود که سرمایه گذار دارایی خود را با ضرر فروخته است. زمانی که میزان شاخص SOPR بالای 1 باشد، به این معنی است که سرمایه گذاران به طور متوسط با فروختن کوین های خود در حال حاضر سود کسب میکنند.

در طرف دیگر، زمانی که مقدار این شاخص کمتر از 1 باشد، این نتیجه حاصل میشود که سرمایه گذاران به طور متوسط در حال فروش کوین‌های خود با ضرر هستند. مقدار SOPR زمانی که دقیقا 1 باشد به این معنی است که بازار در حالت تعادل و خنثی است. 

یک نسخه از این اندیکاتور برای کوین‌هایی استفاده میشود که حداقل 155 روز نگهداری شده اند. این شاخص برای هولدرهای بلند مدت استفاده میشود و به عنوان LTHSOPR شناخته میشود.  

نمودار زیر، روند تغییرات شاخص LTH SOPR را برای بیت کوین طی یک ماه گذشته نشان میدهد:

 

 

در این نمودار، اسپایک‌های بزرگ در روند تغییرات LTH SOPR برای بیت کوین مشخص شده‌اند. در این نقاط، هولدرهای بلند مدت به نظر در حال محقق نمودن مقداری سود بوده‌اند.  

چنین روندی معمولا بریش بوده است، چرا که بر اساس نمودار، پس ار این اسپایک‌ها، قیمت دچار تلاش و تقلای زیاد برای صعود شده است.

بنابر این، خیلی تعجب آور نیست که ببینیم قیمت بیت کوین در بازه زمانی کوتاهی پس از اسپایک اخیر اندیکاتور، به محدوده 40k$ سقوط کرد.

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در نزدیکی محدوده 40.3k$ در نوسان بود و کاهش 7% را طی 7 روز گذشته به ثبت رسانده است. طی ماه گذشته، بیت کوین 5% ارزش خود را از دست داده است. 

نمودار زیر نشانگر روند تغییرات قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته است.

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.