پشیمانی بازار بورس نیویورک (NYSE) از پشتیبانی دیر هنگام بیتکوین

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶


مدیر اجرایی بازار بورس نیویورک (NYSE) و مرکز تجارت های بین قاره ای ICE از عدم تصمیم این شرکت برای راه اندازی سرویس قراردادهای آتی بیتکوین خبر داد. آقای Jeff Sprecher از شرکت ICE، عدم شفافیت بازار بیتکوین را به عنوان یک عامل موثر در تصمیم گیری شرکت مبنی بر عدم ایجاد بازار قراردادهای آتی آن توصیف کرد.

به گزارش کوین ایران به نقل از news.bitcoin.com مدیر بازار بورس نیویورک (NYSE) درباره خرید و فروش قراردادهای آتی بیتکوین گفت: ” از اینکه اولین بورسی نیستیم که قراردادهای آتی بیتکوین را خرید و فروش می کنیم احساس حماقت می کنیم.” مدیر اجرایی بازار بورس نیویورک (NYSE) و مرکز تجارت های بین قاره ای ICE از عدم تصمیم این شرکت برای راه اندازی سرویس قراردادهای آتی بیتکوین خبر داد. آقای Jeff Sprecher از شرکت ICE، عدم شفافیت بازار بیتکوین را به عنوان یک عامل موثر در تصمیم گیری شرکت مبنی بر عدم ایجاد بازار قراردادهای آتی آن توصیف کرد.


 پشیمانی بازار بورس نیویورک (NYSE) از پشتیبانی دیر هنگام قراردادهای آتی بیتکوین
تصمیم منفی ICE جهت ارائه قراردادهای آتی بیتکوین


مدیر اجرایی شرکت ICE، آقای Jeff Sprecher، در سخنرانی خود در کنفرانس سرویس های مالی که هفته پیش به میزبانی شرکت Goldman Sachs برگزار شد گفت : “ما هنوز از چند و چون و چگونگی تجارت با ارزهای دیجیتال اطلاع کافی نداریم.” وی افزود : “کاملا بدیهی است که اگر ما اولین بار یک سرویس آزمایش نشده و بدیع را روانه بازار تجارت می کردیم، باید با شاخص هایی که در صرافی هایی غیر شفاف بودند دست و پنجه نرم می کردیم”.

البته آقای Sprecher  اعتراف کرد که شاید تصمیم NYSE برای “اولین نبودن” در خرید و فروش قراردادهای آتی بیتکوین احمقانه به نظر بیاید و شاید سود سرشاری نصیب آنها می شد؛ ولی دوباره بر تصمیم کمپانی خود مبنی بر عدم پشتیبانی از سرویس های مربوط به رمزارزها پا فشاری کرد. وی افزود : “به طور خلاصه ورود به حوزه رمزارزها به معنی خروج از تجارت قانون مند، مطمئن، کم ریسک و پذیرفته شده بوده و وقتی به شرکت های دیگری که وارد این حوزه شده اند نگاه می کنم، تردید دارم که شرکت ما بتواند مانند آنها وارد چنین بازار پر ریسکی شود.”

 CME و CBOE و سرویس های قرارداد آتی آن ها برای بیتکوین


تعدادی از مراکز تجاری بزرگ فعال در زمینه مشتقات مالی و دارایی های فیزیکی (طلا، نقره و ….) از آمادگی خود برای راه اندازی سرویس های خرید و فروش قراردادهای آتی بیتکوین خبر داده بودند.

پیش تر دو شرکت از بزرگ ترین رقیب های ICE، یعنی شرکت تجارت بین الملل CBoe و گروه تجاری CME خبر از راه اندازی  سرویس های قراردادهای آتی بیتکوین داده بودند. شرکت CBoe که سرانجام در تاریخ 11 دسامبر به عنوان اولین شرکت در جهان، خرید و فروش قرادادهای آتی بیتکوین را شروع کرد. شرکت CME نیز در تاریخ 18 دسامبر سرویس خرید و فروش قراردادهای آتی بیتکوین خود را آغاز می کند. NASDAQ نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز بورس و اوراق بهادار در سراسر جهان، اعلام کرده است که از ابتدای سال 2018، سرویس خرید و فروش قراردادهای آتی بیتکوین خود را راه اندازی می کند.

نوشته مرتبط:

چراغ سبز وال استریت به بیتکوین: NASDAQ میزبان بیتکوین می شود


معیار سنجش قیمت بیتکوین در قراردادهای آتی CME بر اساس میانگینی تقریبی از صرافی های Kraken، Gdax، Itbit و Bitstamp می باشد. در حالی که Cboe اعلام کرده است که قیمت بیتکوین را تنها از روی مزایده های صرافی Gemini تعیین می کند.

دیدگاه نهادهای قانون گذاری در برابر قراردادهای آتی بیتکوین بسیار متناقض بوده است. در تاریخ 5 دسامبر، کمیسیون خدمات مالی کشور کره جنوبی خرید و فروش های آتی بیتکوین را به طور کلی غیرقانونی اعلام کرد.

کمیسیون مبادلات آتی دارایی های فیزیکی، اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد : ” بیتکوین به مانند حیوانی با رفتارهای منحصر به فرد و غیر قابل پیش بینی می ماند که تا کنون هیچ چیزی مشابه آن ندیده ایم”. در این مصاحبه همچنین عنوان شد که استفاده از قراردادهای آتی بیتکوین ممکن است به ابزاری برای کنترل بازار بیتکوین و رمزارزها تبدیل شود.

 
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.