برای بیت کوین و فعالان نگران بازار تنها یک مسیر وجود دارد...

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

هر بازاری در واقع یک عرصه جنگ تمام عیار بین ترس و طمع است. خطوط روی نمودار کمک میکند که راحت‌تر این بازی را دریابیم و بفهمیم که نیروهای هر کدام سمت‌ها روی چه چیزی تمرکز دارند و کجاها قوی هستند و کجاها ضعیف. بیت کوین نیز این این قاعده مستثنی نیست و احساس ترس و طمع به شدت روی آن تاثیر دارد. در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در شرایط بریش قرار دارد اما نشانه‌هایی مبنی بر تغییر فاز در ماه‌های آینده وجود دارد. افزایش مستمر هش ریت نیز نشان از قدرت شبکه و ماینرها دارد. 

 

چارت بیت کوین در تایم فریم 1 روزه

 

 

از اکتبر سال 2021 بیت کوین در حال ثبت حرکت نزولی روی چارت است و یک سری از سقف‌های پایینتر را ثبت نموده است. در هفته های اخیر، بیت کوین از سطح حمایت 35k$ بازگشت رو به بالا داشت اما مجددا در حال بازگشت به سقف پایینتر قبلی است. 

ممکن است این شروع تغییر ساختار بازار باشد اما همچنان واضح نیست که آیا گاوها دست بالاتر را دارند.

تعداد قابل توجهی از نواحی مقاومتی وجود دارد که قیمت بیت کوین باید طی چند هفته پیش رو از آنها عبور کند. اولین مقاومت مهم در محدوده 44.5k$ قرار دارد و سطح بعدی 47.5k$ خواهد بود. بالای این دو سطح، محدوده مقاومتی 52k$ تا 54k$ در انتظار بیت کوین خواهد بود. 

ممکن است بیت کوین در اولین تلاش برای عبور از این سطوح موفق نشود، اما تا زمانی که بتواند بالای سطح 40k$ باقی بماند، چشم انداز حرکت به سمت قیمت 46k$ و احتمالا 52k$ دور از ذهن نخواهد بود.  

 

 

بدون توجه به اندیکاتورها، ترس موجود در بازار از افزایش تورم میتواند به عنوان دلیلی برای خروج سرمایه از بازار کریپتو باشد، چرا که رمزارزها دارایی های پر ریسکی هستند. البته اقتصاد کلان خارج از تحلیل تکنیکال است. نمودارها نشان میدهند که مومنتوم بولیش بار دیگر در حال افزایش است. 

برای اولین بار از ماه نوامبر، مقدار RSI روزانه از محدوده خنثی 50 فراتر رفت و نزدیک عدد 60 شد. حرکت RSI روزانه بالای 60 میتواند نشانه‌ای از احتمال رشد قیمت‌ها باشد.  

شاخص CDV خیلی ترغیب کننده نبود، و مقداری تقاضا پشت رالی 2 هفته گذشته نشان داد، اما همچنان از اواخر اکتبر حجم خرید تنها بخشی از حجم فروش بود.

مقدار Awesome Oscillator نیز به بالای 0 صعود کرد بعد از اینکه هفته‌ها در محدوده بریش بود. 

 

جمع بندی

اندیکاتورها نشان میدهند که قدرت نزولی کاهش پیدا نموده، در حالی که بیت کوین به سختی تلاش کرد تا از سطح 44.5k$ عبور نماید. برای سرمایه گذاران بلند مدت، لازم است یک کندل بالای 54k$ بسته شود تا مجددا یک حرکت قدرتمند رو به بالا آغاز شود، و این حرکت صعودی میتواند تا نزدیک سطوح 75k$ ادامه داشته باشد. در مسیر نزولی، یک کندل بسته پایین سطح 40k$ میتواند باعث سقوط سنگین بیت کوین به سمت 30k$ شود.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.