زمانی که قیمت بیت کوین به کف میرسد چه موقعیتی ایجاد میشود؟

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

بیت کوین اخیرا برای خیلی از فعالان صنعت رمزارزها باعث ناامیدی بوده است. شاه رمزارزها طی 2 ماه گذشته عملکرد قیمت ضعیفی داشته و نیاز به زمان دارد تا بتواند شکوه قبلی خود را بازیابی نماید. در حال حاضر نشانه‌های زیادی مبنی بر یک رالی ویژه وجود ندارد، اما تعدادی از اندیکاتورها سیگنال‌هایی مبنی بر بازیابی قیمت دارند. 

 

 

از دیدگاه فنی، بیت کوین به نوعی از کف‌های خود شروع به بازیابی نمود و یک مقاومت مهم را شکست و همچنین توانست میانگین متحرک 50 روزه را هم پشت سر بگذارد. حتی شاخص RSI در زمان نگارش مطلب اشاره به یک مومنتوم سالم برای حرکت صعودی دارد. با این حال، همچنان بیت کوین پایینتر از میانگین متحرک 200 روزه معامله میشود و اینگونه برداشت میشود که فضای کلی بولیش بلند مدت هنوز به بازار بازنگشته است.

بنا بر این، برای بیت کوین، شکست بالای میانگین متحرک 200 روزه و محدوده مقاومت 52,000$ تا 54,000$ ضروری است.

شاخص های درون زنجیره (on-chain) نیز شرایط مثبتی را برای بیت کوین ترسیم میکنند چرا که نسبت NVT ثابت مانده علیرغم بازیابی قیمت طی چند روز گذشته. این مساله یک فرصت خرید بیت کوین با تخفیف را ایجاد میکند. و اگر فضای کلی بازار در ادامه باز هم بیشتر مثبت شود، بیت کوین میتواند بازدهی خوبی ایجاد کند. 

 

 

همزمان با نسبت NVT، واگرایی قیمت تنظیم شده DAA نیز کاملا سیگنال خرید را نشان میدهد و بیانگر فرصت‌های خوب خرید است. 

 

 

همزمان با این موضوع، Puell Multiple بیت کوین نیز نشان از موقعیتی جذاب دارد. علیرغم اینکه طی چند روز گذشته بیت کوین از کف‌های ساخته شده بازایابی داشته است، اما این شاخص همچنان کمتر از 1 است و این موضوع نشان از یک سناریو خوب ریسک به ریوارد دارد. 

 

 

با این حال، در حال حاضر ممکن است هوشمندانه نباشد که ناگهان برای خرید بیت کوین اقدام نمایید. بایست چند سیگنال را خیلی با دقت بررسی نماییم. با بررسی اطلاعات بیت کوین در سایت Coinoptionstrack.com در می‌یابیم که احتمال زیاد یک پولبک به زودی در راه خواهد بود.

 

 

در زمان نگارش مطلب، بیت کوین تقریبا در محدوده 43,000$ در حال نوسان بود و در چارت بالا کاملا واضح است که محدوده 41,000$ چه میزان با اهمیت است. 

حالا ممکن است قیمت بیت کوین به هر سمتی حرکت کند. با در نظر گرفتن اینکه معامله گران option بسیار با تجربه تر هستند و سرمایه بسیار زیادی در خطر دارند، ممکن است یک کاهش کوچک قیمت تا سطح 40k$ اتفاق بیفتد. با این حال، اگر این معامله گران ضرر خود را بپذیرند و پوزیشن های خود را لیکوئید کنند، قیمت به سمت بالا هول داده خواهد شد. اختیار خریدهای بالا در سطح 43k$ میتواند به کمک معامله گران بولیش بیاید. در این شرایط ممکن است یک فضای خرسی خیلی کوتاه مدت شکل بگیرد اما به ساختار کلی بازار لطمه خاصی نخواهد زد. 

به طور جالبی، از منظر یک سرمایه گذار، ممکن است فرصت خوبی برای خرید بیت کوین باشد. اما رویکرد خرید تدریجی و پله پله میتواند یک توصیه مناسب باشد چرا که هنوز مشخص نیست که کف قیمت در چه قیمتی قرار دارد. خرید در کف ها و کم کردن میانگین به تدریج میتواند یک راهکار مناسب در این شرایط باشد.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.