بررسی سیکل‌های 4 ساله قیمت بیت کوین

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

بیت کوین حمایت محدوده 44k$ را از دست داد اما روند نزولی قدرتمندی شکل نگرفت، هرچند که ممکن است با کاهش بیشتر قیمت همراه باشد. از آنجایی که بیت کوین توانست کف قیمت 43,000$ را حفظ نماید، ادامه مسیر چگونه پیش بینی میشود؟

 

سیکل‌های 4 ساله بیت کوین

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین بالای سطح 43,000$ تثبیت شد، بررسی سایر شاخص‌ها برای پیش بینی حرکت آینده بیت کوین ضروری‌تر جلوه میکند. در این گزارش، به بررسی چرخه‌های 4 ساله بیت کوین میپردازیم. سیکل 4 ساله از آنجایی با اهمیت است که اتفاقاتی از قبیل هاوینگ در بازه 4 ساله رخ میدهد. اما در این گزارش به بررسی میانگین نمایی متحرک 50 ماهه (EMA50) میپردازیم و نقش آن را به عنوان آخرین حمایت قبل از رالی صعودی بررسی میکنیم. 

طی سالهای گذشته، در بازه‌های زمانی 4 ساله، شاخص EMA50 به عنوان آخرین حمایت بیت کوین در اصلاح‌ها عمل نموده است. اولین بار بین سالهای 2009 تا 2013 بود، جایی که EMA50 ماهانه به عنوان آخرین حمایت در مسیر نزولی عمل نمود. عملکرد مشابهی در بازه‌های زمانی بیت 2013 تا 2017 و 2017 تا 2021 ثبت شد و انتظار میرود در بازه زمانی 2021 تا 2025 نیز تکرار شود.  

برای هر کدام از اینها، EMA50 ماهیانه همواره بسیار بالاتر از میزان خود در چرخه قبلی ایستاده است. به همین صورت، قیمت بیت کوین نیز پایین آن نرفته است. 

اگر این موضوع صحیح باشد، به احتمال زیاد بیت کوین حمایت خود را بالای 30,000$ خواهد داشت و در ادامه قیمت بیت کوین تا عدد 220,000$ تا پایان دوره 4 ساله افزایش خواهد یافت. 

 

 

قیمت بیت کوین روی نمودار

در تایم فریم بلند مدت، بیت کوین نشانه‌های بسیار امیدوار کننده‌ای دارد. با افزایش تقاضا در زمان کاهش قیمت، میزان کمیابی این دارایی بیشتر خواهد شد و باعث ارزشمندتر شدن آن خواهد شد. با این حال، در کوتاه مدت، قیمت بیت کوین ممکن است برای افزایش تقلا کند و با سختی‌هایی مواجه باشد. 

بعد از یک جنگ برای خروج از روند نزولی، در حال حاضر بستگی به گاوها دارد که بازار را از دست خرس‌ها خارج کنند. فضای کلی بازار تا حدودی بهبود یافته اما همچنان بیشتر منفی است، و باعث شده سرمایه گذاران برای ورود پول بیشتر به بازار مردد باشند. 

در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در محدوده 43,500$ در نوسان بود و بعد از تلاشی که برای سطح 45,000$ در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه داشت حدود 2000 دلار از دست داد. اما پس از رسیدن به سطح 43,000$ مجددا شروع به بازیابی قیمت نمود. 

 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.