بیت کوین از خط روند صعودی 7 ساله به سمت بالا برگشت

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین در حال حاضر بالای سطح 40,000$ قرار دارد و نسبت به کف‌های ساخته شده در اواخر ژانویه حدود 20% رشد داشته است. علیرغم بازیابی قیمت، فضای کلی پیرامون جامعه کریپتو و تحلیلگران به این صورت است که فکر نمیکنند کف بازار در این قیمت‌ها باشد. 

در این شرایط، قیمت BTC از خط روند صعودی 7 ساله که تشکیل داده بازگشت داشت.

 

در واقع، بیت کوین مجددا بالای سطح 40,000$ بازگشت اما هنوز با سطح 100,000$ که هدف تحلیلگران و فعالان بازار در پایان سال 2021 بود فاصله بسیار زیادی دارد.

از منظر خیلی از تحلیلگران، بازیابی اخیر قیمت بیت کوین یک  "تله گاوی" است و بیت کون احتمالا سطوح پایینتر مانند 30,000$ و حتی کمتر را مشاهده خواهد کرد.

اغلب در زمانی که اجماع عمومی در انتظار حرکت بیت کوین به سمت خاصی است، بازار برعکس توقعات حرکت میکند. زمانی که فعالان بازار با در نظر گرفتن احتمال ادامه روند نزولی کوین های خود را فروختند، حرکت ناگهانی اخیر باعث شد از بازار جا بمانند.

مخصوصا زمانی که بازگشت قیمت از یک خط روند صعودی 7 ساله اتفاق افتاده باشد. خط روندی که کف دو بازار خرسی را متصل نموده است. 

 

 

نمودار بالا نشان میدهد خط روندی که طی نزدیک به یک دهه رسم شده است چه شکل و شمایلی دارد. خط روند اولین بار از کف بازار خرسی سالهای 2014-2015 آغاز شد.پس از اینکه حدود 2 سال در وضعیت رنج قرار داشت، قیمت بیت کوین پارابولیک شد و از حدود 2500$ تا 20,000$ طی چند ماه رشد کرد. 

شاه رمزارزها از حیث ارزش بازار تمام مدت بازار خرسی را بالای خط روند سپری کرد، و فقط دسامبر 2018 مجددا این خط را لمس نمود که در واقع نزدیک ترین کف بازار خرسی محسوب میشود. مانند بازار خرسی سال 2014-2015، این خط باز هم طی چرخه کنونی و در زمان ریزش شدید بازار در پنجشنبه سیاه از دست رفت.

باز پس گیری خط روند مساله ای بود که باعث خوشحالی بسیار در انتهای 2020 و اوایل 2021 شد و بیت کوین بعد از آن در حال رنج زدن است. فقط الان بعد از روند نزولی پیش بینی نشده به سطح 30,000$ مجددا بیت کوین این خط روند را بعد از اواخر 2020 لمس نمود.

بازگشت رو به بالا از این خط روند آغاز شده است، اما تحلیلگران کمی این سطح را به عنوان کف بازار تلقی میکنند. اما چرا؟ بیت کوین دفعات بیشتری در این خط روند کف تشکیل داده است. در دسامبر 2018، نظریه مشابهی وجود داشت و تعداد کمی آن سطح را به عنوان کف قیمت تلقی میکردند و انتظار داشتند که روند نزولی ادامه پیدا کند.

با بررسی گذشته در می‌یابیم که آن سطح در واقع کف بازار خرسی آن دوره بود. ایا این کف ساخته شده در چرخه کنونی میتواند مثال دیگری از این دست باشد؟ 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.