آیا رشد اخیر بیت کوین برای معکوس نمودن روند نزولی کافی است؟

پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

علیرغم رشد خوب بیت کوین در هفته گذشته، هنوز ترس بر فضای کلی بازار حاکم است. ساختار بازار در تایم فریم های بالاتر همچنان نزولی و بریش است. در حال حاضر، نمیتوان مطمئن بود که آیا برای بیت کوین به قدری تقاضا وجود دارد که بتواند از مناطق حیاتی عرضه عبور کند یا خیر. با این حال، فروشندگان میتوانند در هفته آینده یک فشار فروش دیگر به بازار وارد نمایند.

 

 

در چارت 12 ساعته، مشاهده میکنیم که بیت کوین یک سری از سقف‌های پایینتر را طی 6 هفته گذشته تشکیل داده است. در ماه دسامبر، قیمت بیت کوین بین 45k$ و 51k$ در نوسان بود. از آن زمان، قیمت سطوح حمایت 44.8k$ و 40.6k$ را شکست و به پایین این سطوح ریزش کرد.

با برگشت به عقب‌تر میتوانیم مشاهده کنیم که ساختار بازار در اواخر نوامبر معکوس شد و به ساختار بریش تبدیل شد زمانی که بیت کوین کف قبلی خود در قیمت 58.4k$ را شکست و به کف جدید 53.6k$ رسید.

در زمان نگارش مطلب، محدوده 40.6k$ تا 42k$ (باکس قرمز رنگ) محدوده بسیار مهمی است. در اوایل ژانویه، قیمت سایه های عمیقی در این ناحیه ایجاد کرد و مجددا به سمت 44k$ بازگشت. اگرچه این بازگشت ضعیف بود،  اما سایه‌های کندل استیک نشان از تقاضا داشت. زمانی که بیت کوین این سطح را شکست و از آن عبور کرد، نشان داد که خریداران بسیار خسته شده‌اند. همچنین مشخص است که خرس‌ها در این ناحیه منتظر هستند تا مجددا وارد عمل شوند.

با استفاده از فیبوناچی اصلاحی بر اساس ریزش بیت کوین از 52k$ تا 32.9k$، در می‌یابیم که سطح 27.2% در قیمت 27.2k$ قرار گرفته است و این محدوده را تبدیل به جایی نموده است که احتمال بازگشت از آن زیاد است.

 

 

اندیکاتور RSI به سختی در حال تلاش برای عبور از سطح 50 در تایم فریم 12 ساعته است. همچنین Cumulative Delta Volume نشان داد که در مقایسه با ریزش قبل، رالی جدید قدرت خرید خیلی بالایی ندارد. در ادامه OBV هم افزایش پیدا نکرد تا نشان دهد که تقاضای قدرتمندی در حمایت از این رالی وجود ندارد. 

فقط Chaikin Money Flow نشان از ورود قدرتمند سرمایه به بازار دارد. اما افسوس که شواهد در دسترس نشاندهنده خلاف این موضوع هستند.

 

نتیجه گیری

اندیکاتورها و ساختار بازار نشان از یک روند نزولی پایدار و قدرتمند بودن فروشندگان دارند. خریداران حضور داشتند اما در حدی قدرتمند نبودند تا به روند نزولی پایان دهند، بنابراین احتمال ریزش بیشتر برای بازار کریپتو وجود دارد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.