زمستان رمزارزها: ترس بزرگ سرمایه گذاران...

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

ماه های گذشته برای بیت کوین بسیار چالشی پشت سر گذاشته شد. از زمانی که سقوط بیت کوین پس از سقف تاریخی 69k$ آغاز شد، بسیار از کوین‌ها هم مسیر بیت کوین را طی کردند.

کل بازار رمزارزها حدود 1 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داد و به نظر میرسد که موج ریزش هنوز به پایان نرسیده و کاهش قیمت همچنان در راه است و به تبع آن بسیاری از متخصصین در این نگرانی هستند که آیا وارد یک زمستان ترسناک کریپتو شده‌ایم یا خیر.

 

دنیای سرد برای کریپتو...

از زمان ریزش بازار کریپتو در ماه نوامبر پس از سقوط قیمت بیت کوین از سقف تاریخی و دنبال نمودن این مسیر توسط بزرگان بازار از قبیل اتریوم و سولانا، حدود 1 تریلیون دلار از ارزش کل بازار کریپتو کاهش پیدا کرده است. اتریوم از آن زمان حدود 50% ارزش خود را از دست داده در حالی که سولانا شرایط بدتری را تجربه نمود و حدود 65% ارزش خود را از دست داد. در سال 2018 بیت کوین وارد یک دوره رکود شدید شد که به عنوان "زمستان کریپتو" از آن یاد میشود و طی این مدت حدود 80% ریزش قیمت را ثبت نمود. سوال اصلی اینجاست که آیا مجددا در چنین شرایطی قرار داریم؟

 

 

آقای دیوید مارکوس، مدیر سابق بخش رمزارزهای شرکت فیسبوک (متا)، بر این باور است که زمستان رمزارزها فرا رسیده است. در توئیتی طی هفته گذشته گفت: "در زمان زمستان رمزارزها است که بهترین کارآفرین‌ها شرکت های بهتری میسازند. این دوباره زمانی خواهد بود که افراد روی حل کردن مشکل واقعی تمرکز میکنند به جای پامپ کردن توکن‌ها."

نادیا ایوانوا، مدیر عملیات BNP نظر متفاوتی در مورد زمستان کریپتو دارد و میگوید: "طی یک سال گذشته -خصوصا با در نظر گرفتن تمام هایپ در بازار- ذهن بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار توسط ایجاد درآمدهای بسیار ساده توسط NFT ها و سایر دارایی های دیجیتال مشوش شده است. یک زمان آرامش میتواند یک فرصت مناسب برای شروع ساخت بنیادهای بازار باشد."

 

امیدها برای روزهای بهتر...

آقای ویجی ایار، نایب رئیس شرکت Luno فعال در زمینه رمزارزها، بر این باور است که ریزش اخیر بیشتر شبیه "اصلاح" است تا اینکه یک روند نزولی قدرتمند و مستمر باشد. او همچنین می‌افزاید که در آینده باید سطح 30,000$ را به دقت مورد توجه قرار دهیم. اگر یک هفته یا بیشتر، کندل پایین این سطح بسته شود، آنگاه قطعا احتمال بازار خرسی بالا میرود. یک ریزش در حدود 80% از قله قیمت میتواند ارزش بیت کوین را به کمتر از 15,000$ برساند. ایار بر این باور است که این سناریو روی میز نیست و احتمال وقوع زیادی ندارد.  

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.