احتمال جهش موقتی قیمت بیت کوین به سطح 46k$

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰

میزان شاخص نوسان بیت کوین نشان میدهد که ممکن است یک فشار ناگهانی پوزیشن شورت نزدیک باشد، اگر الگوی قبلی تکرار شود. 

 

الگوی قبلی شاخص نوسانات بیت کوین نشان میدهد احتمالا یک فشار ناگهانی پوزیشن شورت در این مقطع اتفاق بیفتد

"شاخص نوسان" یک اندیکاتور است که نشان میدهد قیمت بیت کوین در یک روز چه میزان نسبت به میانگین تاریخی نوسان داشته است. 

زمانی که مقدار این شاخص افزایش پیدا میکند، به این معنی است که قیمت بیت کوین شاهد نوسان بیشتری است  و قیمت از میانگین فاصله بیشتری گرفته است.

در سمت دیگر، زمانی که این مقدار کاهش پیدا میکند، بیانگر این است که قیمت بیت کوین تا حدودی با ثبات شده و حرکت‌های بزرگ و ناگهانی انجام نمیدهد.

نوسانات معمولا پس از لیکوئید شدن ها بالاتر میرود. این "فشارهای لیکوئید شدن" معمولا زمانی اتفاقی می افتند که بازار بیش از حد شاهد استفاده از اهرم ها است و در طی یک حرکت بزرگ قیمت، حجم وسیعی از معاملات فیوچرز لیکوئید میشود.

قیمت معمولا در طی فشار لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ سقوط میکند به دلیل تاثیر آبشاری این لیکوئید شدن‌ها. در مقابل، قیمت در زمان فشار لیکوئید شدن پوزیشن‌های شورت میتواند جهش به بالا داشته باشد.

در نمودار زیر، روند تغییرات در نوسان بیت کوین طی 6 ماه اخیر نشان داده میشود:

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، مقدار اندیکاتور بعد از یک فشار لانگ به بالا پرتاب شد، اما الان در حال بازگشت به پایین است. در حال حاضر، شاخص لیکوئید شدن بیت کوین در حدود 19.12 است.

در چارت، بخش‌های قبلی مرتبط با روند کنونی مشخص شده است. به نظر میرسد مدت خیلی کوتاهی بعد از شکل گیری این الگو، قیمت یک رشد صعودی قدرتمند را ثبت نمود با فشار پوزیشن شورت.

بنابر این، در این تحلیل اینطور پیش بینی میشود که قیمت از الگوی قبلی تبعیت کند و احتمال دارد مجددا به سطح 46k$ تا 47k$ بازگردد.

با این حال، تحلیلگر این گزارش بر این باور است که افزایش قیمت کوتاه مدت خواهد بود و بیت کوین خیلی زود مجددا به مسیر نزولی خود باز میگردد.

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 36.2k دلار در نوسان است و طی 7 روز گذشته حدود 5% کاهش داشته است. طی ماه گذشته، بیت کوین حدود 28% ارزش خود را از دست داده است. 

نمودار زیر روند تغییرات قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته را نشان میدهد.

 

 

چند روز قبل، قیمت بیت کوین یک جهش به سمت 38k$ جهش داشت اما این بازیابی قیمت ماندگار نبود و مجددا قیمت بیت کوین به سمت 36k$ بازگشت.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.