کدام رمزارزها بیشترین ریزش را از سقف تاریخی خود داشته‌اند؟

پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰

تمام رمزارزهای بازار از زمان سقوط قیمت کلی دستخوش ریزش زیادی شده‌اند و بازار کریپتو صدها میلیارد دلار از ارزش خود را در این مدت از دست داد. بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزها شاهد از دست دادن ارزش خود خصوصا در بازه هفتگی بودند. با این حال، در طی این مدت، برخی از رمزارزها بیشتر از سایرین آسیب دیدند. این گزارش به بررسی آن رمزارزها میپردازد. 

 

توکن‌های متاورس ضربه شدیدی خوردند

همانطور که انتظار میرفت، ریزش 52% در ارزش بیت کوین نسبت به سقف تاریخی باعث شد که کل بازار رمزارزها سقوط کند. اتریوم، دومین رمزارز بزرگ بازار از حیث ارزش بازار، از سقف تاریخی خود 54% ریزش داشته است. در حالی که این رمزارزها ریزش زیادی را تجربه نموده‌اند، سایرین حتی کاهش بیشتری را ثبت کردند. 

توکن های متاورس از زمانی که فیسبوک به Meta تغییر نام داد و اعلام نمود که وارد حوزه متاورس شده رشد چشمگیری داشتند، اما به همین نسبت، در زمان سقوط بازار نیز ریزش شدیدی ثبت نمودند. این کوین‌ها از سقف تاریخی خود در حدود 68% افت داشتند. 

 

 

توکن‌های MANA، SAND و AXIE از محبوبترین رمزارزها در حوزه متاورس هستند و بر اساس این محبوبیت رشد بسیار زیادی را در ماه های گذشته تجربه کرده بودند. با این حال، حین سقوط بازار نتوانستند به خوبی دوام بیاورند و قیمت خود را حفظ کنند. تمام این توکن ها حدود 68% از ارزش خود را نسبت به سقف تاریخی از دست دادند و در حال حاضر به ترتیب در حدود قیمت های 2.27$، 3.27$  و 52.66$ معامله میشوند. 

 

رمزارزهای لایه اول چه عملکردی داشتند؟

رمزارزهای لایه اول نیز آسیب دیدند اما نسبت به توکن‌های متاورس عملکرد خیلی متفاوتی داشتند. دو رمزارز سولانا و کاردانو در بین رمزارزهای لایه اول بیشترین آسیب را دیدند و مانند متاورس در حدود 68% کاهش قیمت را نسبت به سقف تاریخی خود تجربه کردند. اما سایر توکن‌های لایه اول داستان‌های متفاوتی داشتند. 

رمزارزهای FTM، ONE، ATOM، و Near که به مجموعه FOAN مشهور هستند، در حالی که بازار در حال ریزش شدیدی بود عملکرد بهتری از سایر رمزارزها داشتند.

با بررسی کوین‌های حوزه DeFi در می‌یابیم که آنها داستن غم انگیزتری دارند. این حوزه که محصولات مالی را به سرمایه گذاران متوسط نزدیکتر کرده است، شاهد بزرگترین ریزش‌ها بود. توکن‌های حوزه DeFi از سقف تاریخی خود حدود 80% ریزش داشتند. 

بازار کریپتو در نهایت در حال تلاش برای جلوگیری از سقوط بیشتر است اما قبل از آن کاهش شدیدی را در ارزش خود مشاهده نمود. در مجموع، ارزش بازار رمزارزها نسبت به سقف تاریخی خود حدود 50% افت داشته است و در زمان نگارش مطلب در حدود سطح 1.686 تریلیون دلار قرار دارد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.