آیا بیت کوین به کف قیمت رسیده است؟

سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰

بیت کوین در ماه ژانویه شرایط ترن هوایی را تجربه نمود. شاه رمزارزها که موفقیت های زیادی را در سال 2021 کسب کرده بود، با شرایط خونین و سخت وارد سال 2022 شد. از آن زمان، حدود 50% از سقف تاریخی خود در قیمت 69,000$ ریزش داشته است. با سخت‌تر شدن شرایط، این سوال برای سرمایه گذاران بسیار مهم است که چه زمانی این ریزش‌ها پایان پیدا خواهد کرد. از آنجایی که بیت کوین حمایت مهمی پایین سطح 40,000$ ندارد، این تحلیلگر بر این باور است که هنوز شرایط بدتری در انتظار است.

 

بیت کوین حمایت های بسیار مهمی را از دست داده است

تحلیلگر با نام مستعار Dave the Wave در حوزه کریپتو از آنجایی شناخته شده است که یکی از معدود تحلیلگرانی بود که سقوط ماه می را پیش بینی نموده بود. سال گذشته زمانی که قیمت رمزارزها از جمله بیت کوین به صورت دیوانه‌وار صعودی بودند، Dave یکی از کسانی بود که زنگ خطر را به صدا درآورد. مدت کوتاهی بعد، بازار شاهد یک سقوط قیمت شدید بود که منجر به کاهش حدود 50% در قیمت رمزارزها شد.

این زمان نیز این تحلیلگر یک اخطار دیگر را اعلام نمود. با استفاده از چندین نمودار، Dave the Wave تحلیل خود از بازار بیت کوین را ارائه میدهد. پیش بینی او چیست؟ اصلاح بیشتر قیمت به سمت 25,000$ میتواند ممکن باشد.

 

 

این تحلیل که در سراسر توییتر منتشر شده است به فالوئرهای این تحلیلگر نشان میدهد که از بازار چه انتظاری داشته باشند. ابتدا، آنها فیبوناچی را تحلیل کرده اند. بعد از بررسی الگوش سر و شانه احتمالی، به این نتیجه رسیدند که این الگو میتواند روی قیمت 25,000$ فرود بیاید. 

این تحلیل بر این اساس است که بیت کوین یک سطح حمایت بسیار حیاتی را شکسته و از دست داده است. پایین آن سطح، حمایت محکمی وجود ندارد و این بدین معنی است که بیت کوین احتمالا به ریزش خود ادامه خواهد داد.  

 

 

چه مسیری در انتظار بیت کوین است؟

به طور طبیعی، قدم‌های بعدی مشخص نمودن نقاط احتمالی برگشت برای بیت کوین بود. این اتفاق با مشخص نمودن محل‌های احتمالی معکوس شدن روند انجام شد. در مسیر حرکت بیت کوین کف های جدید تشکیل شد و خطوط مقاومت ایجاد شد که اگر قرار باشد روند معکوس شود باید ابتدا قیمت بیت کوین از این مقاومت ها عبور نماید. از زمان عنوان شدن این تحلیل، قیمت بیت کوین از این نقاط هم پایینتر رفته و به نزدیکی 33,000$ هم رسید. 

 

 

در حال حاضر، آخرین نمودار در این سری نشان میدهد که یک احتمال برای معکوس شدن روند و صعود وجود دارد و آن هم در شرایطی است که بیت کوین میتوانست سطح 35,000 دلار را حفظ نماید. 

 

 

از زمانی که این توییت منتشر شد بیت کوین نتوانست شرایط خوبی در بازار داشته باشد و این نقطه نیز از دست رفت و قیمت به پایین آن کاهش داشت. اگر تحلیل‌های Dave the Wave درست باشد، سرمایه گذاران باید خود را آماده ریزش های بیشتر نمایند و مقصد بعدی در حدود قیمت 25,000$ خواهد بود که یک حمایت بسیار مهم در انتظار بیت کوین است. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.