آیا سطح 40k$ برای بیت کوین یک کف مطمئن محسوب میشود؟

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰

سال جدید تا اینجا با بیت کوین خیلی مهربان نبوده و شاه رمزارزها در هفته اول 2022 حدود 15% کاهش در ارزش خود را شاهد بود. با باقی ماندن قیمت بیت کوین در حدود 40k$، گمانه زنی ها در خصوص کف قیمت آغاز شده است. در واقع، برخی تحلیلگران پیش بینی میکنند بیت کوین طی یک سقوط آزاد به کف قدیمی 30k$ ریزش داشته باشد.  

ریزش‌های قیمت بیت کوین باعث شد که کلیت بازار وارد فضای تثبیت و حرکت رنج شده و ارزش بازار رمزارها به کمتر از 2 تریلیون دلار رسیده است. شرایط بیت کوین به نظر میرسد که رو به بدتر شدن پیش میرود از آنجایی که بعد از ریزش قیمت، ارزش آن به کمترین میزان طی 3 ماه گذشته و پایین قیمت 41,000$ رسید. 

به ویژه، به نظر میرسد اکثر آلتکوین‌ها در شرایط کاملا مشابهی باشند و به طور کلی ضررها در بازار رمزارزها در حدود 300 میلیارد دلار به ثبت رسید.

 

کف‌های پایینتر در راهند؟

بعد از سقف تاریخی ماه نوامبر، بیت کوین به صورت مستمر سقف و کف های پایینتر تشکیل داده است. به صورت جالبی، بیت کوین در سال گذشته چنین روزهایی یعنی 9 ژانویه 2021 نیز در حدود قیمت 40,193$ قرار داشت. درست 1 سال بعد در این روز بیت کوین عملکرد 3.68% را از خود نشان میدهد و به این معنی است که شاه رمزارزها روزهای بهتری را به خود دیده است و الان در شرایط خیلی خوبی نیست. 

 

 

همچنین با ریزش بیت کوین طی 7 روز گذشته به صورت متوالی، تعداد UTXO های در سود به کمترین میزان خود در 5 ماه گذشته رسید. این ریزش قیمت طولانی از سال 2018 تا کنون بی سابقه بوده است.  

 

 

با رسیدن تعداد UTXOهای در سود به کمترین میزان ممکن و بریش بودن روند کلی، به نظر میرسد همچنان آمارهایی تا حدی مثبت برای بیت کوین وجود دارد. 

 

به ویژه، درصد ذخایر بیت کوین که در ضرر هستند در حدود 33% است و به مقدار خود در 21 جولای 2021 با 34% نزدیک میشود. از منظر بولیش، میتواند به این معنی باشد که قیمت به کف نزدیک میشود و معکوس شدن روند اتفاق خواهد افتاد، اما میتواند نشانه روند نزولی بیشتر نیز باشد. 

 

 

بر اساس آمار تاریخی، درصد ذخایر در ضرر در طی کف‌های بازار خرسی از 50% نیز فراتر رفته است. 

به علاوه، احتمال پتانسیل کاهش منابع بیشتر میشود از آنجایی که شاخص OI/MC به بالاترین میزان خود طی یک سال گذشته رسیده است. این سناریو میتواند باعث شود احتمال معکوس شدن روند بیشتر شود و سطح 40k$ یک کف برای بازار باشد. 

 

 

آخرین باری که نسبت OI/MC افزایش پیدا کرد در حالی که قیمت بیت کوین ریزش داشت به جولای 2021 برمیگردد که همان زمان کف بازار نیز تشکیل شد.  

برای الان، تست سطح مقاومت حیاتی 45k$ میتواند نشانه بعدی برای رشد مقبول قیمت بیت کوین باشد. تا آن زمان، با رشد ضعیف شبکه، بیت کوین احتمالا با رنج حدود سطح 40k$ مواجه باشد. در صورتی که سطح 40k$ از دست برود، احتمال دارد شاه رمزارزها در میان مدت یا کوتاه مدت به سطح 30k$ ریزش داشته باشد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.