50k$ یا 30k$، بیت کوین اول کدام سطح را میبیند؟

یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰

مسیر حرکت عجیب شاه رمزارزها طی چند ماه گذشته کل بازار را در یک وضعیت بلاتکلیفی و سردرگمی عجیب فرو برده است. روند حرکت بیت کوین بعد از سقف تاریخی 69,000$ در اوایل ماه نوامبر، عمدتا نزولی بوده و هر بار سقف و کف‌های پایین‌تر تشکیل داده است. 

سقوط شدید 4 دسامبر بیت کوین را تا 42k$ پایین آورد و با توجه به اینکه این قیمت روز 7 ژانویه نیز تست شد، فضای کلی حاکم بر بازار به سمت بدتر شدن پیش میرود. 

 

بیت کوین و علاقه رو به کاهش

در ماه دسامبر، بیت کوین بزرگترین ریزش ماه به ماه خود را ثبت کرد. آخرین بار این اتفاق در ماه می 2021 رخ داده بود که بیت کوین طی 19 روز از قیمت 58,943$ به 29,925$ رسید و 49.2% کاهش را تجربه نمود. در ماه دسامبر 2021، قیمت بیت کوین تقریبا 30% نسبت به سقف تاریخی 69,000$ افت کرد و حجم CME BTC بازار فیوچرز نیز با ثبت بزرگترین رکورد کاهش ماهانه به میزان 77.4% به عدد 11 میلیارد دلار رسید. 

به علاوه، حجم معاملات اسپات از 15 صرافی برتر بازار در حدود 22.6% نسبت به ماه نوامبر کاهش داشت و حجم کلی 1.4 تریلیون دلار ثبت شد. در پی آن، روند نزولی قیمت رمزارزها در ماه دسامبر ادامه داشت و به سال جدید نیز سرایت کرد و توقعات از بولران سال 2022 را در ابهام قرار داده است.

با توجه به شاخص ترس و طمع، زمانی که بیت کوین به حدود 40k$ رسید، فضای حاکم بر بازار  "ترس شدید" شد. در واقع، این شاخص به پایینترین میزان خود از ماه جولای سال گذشته رسید. همچنین، طی هفته گذشته بیت کوین بیشتری به صرافی‌ها منتقل شد و نشان از تغییر فاز سرمایه گذاران به سمت فضای خرسی دارد. 

 

 

جریان خالص ورودی نشان از تمایل سرمایه گذاران به فروش دارد، در حالی که جریان ثابت خروجی حاکی از فضای هودل کردن قدرتمند است. همچنین میزان سرمایه در گردش نیز کاهش پیدا کرده و ممکن است سناریو شوک ذخیره آغاز شود.

بنا بر این، تا زمانی که این افزایش ورودی به صرافی ها سیگنالی مربوط به تغییر روند نداشته باشد، میتواند نشان از فروش شدید در آینده داشته باشد. 

 

 

هدف بعدی 30k یا 50k؟

عملکرد قیمت بیت کوین در حال حاضر کاملا شبیه عملکرد قیمت در ماه های فوریه تا می 2021 است، زمانی که قیمت 4 سقف ایجاد کرد و RSI سقف های پایین تر ساخت. 4 سقف که به صورت پی در پی پایینتر تشکیل شدند و به صورت مشابه سقف های RSI نیز پایینتر ثبت شدند تا ریزش شدید بیت کوین به محدوده سطح 30,000 دلار را در ماه می رقم بزنند.

 

 

در حالی که مجددا بیت کوین در محدوده 40k$ ایستاده است، سوال مهم اینجاست که کدام سطح اول دیده میشود؟ 30,000 دلار یا 50,000 دلار؟

در زمان نگارش مطلب، به نظر میرسد سطح حمایت 40,000$ آخرین امید خریداران (گاوها) باشد برای اینکه روند بازار را تغییر دهد و بیت کوین بتواند سودها را برگرداند. با این حال، همچنان یک خط روند نزولی بزرگتر وجود دارد که بیت کوین باید از آن عبور کند.

برای الان، معکوس شدن MVRV در بازه 365 روزه نشان از احتمال معکوس شدن روند دارد. اما اگر بیت کوین موفق به حفظ قیمت نشود، توقعات بولیش نامعتبر خواهد شد.

 

 

اگر کندل هفتگی بیت کوین پایین سطح 40k$ بسته شود، احتمال اینکه در میان مدت و کوتاه مدت به سطح 30k$ برسد قوت میگیرد. یک معکوس شدن شدید در سطح 40k$ میتواند مسیر پیش روی بیت کوین را مشخص نماید. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.