سال آلتسیزن؛ بازار در تسخیر آلتکوین‌ها در سال 2021

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰

بیت کوین در سال 2021 شرایط مطلوبی را تجربه کرد اما آلتکوین‌ها  بازار را تسخیر کردند. ظهور چند آلتسیزن باعث شد چندین رالی آلتکوین‌ها را به سمت سقف های تاریخی جدید شاهد باشیم. حتی در برخی موارد زمانی که محرک اصلی بازار یعنی بیت کوین نیز راکد بود و رشد خاصی نداشت شاهد رالی برخی آلتکوین‌ها بودیم. این حرکت‌ها با رشد مقبولیت و پذیرش رمزارزها همراه شد و باعث شد آلتکوین‌ها بازار را به تسخیر خود درآورند. 

 

آلتکوین‌ها در سال 2021 حکمرانی کردند

خروجی‌های جدید خیلی زیادی در بازار آلتکوین‌ در سالی که گذشت ظاهر شدند و در عین حال موفق نیز بودند. در واقع اگر به عملکرد خیلی از دارایی ها نظر کنیم در می‌یابیم که سال 2021 یک آلتسیزن طولانی بود.

بخش اعظم این توسعه مدیون Defi، NFT و در نهایت افزایش محبوبیت متاورس بین سرمایه گذاران است. این زمینه های سرمایه گذاری، باعث شدند برخی پروژه ها رالی قیمت را در سال گذشته تجربه کنند. در اکثر موارد، رشد این آلتکو‌ین‌ها در پی رشد بیت کوین بود. اما در برخی موارد نیز از وابستگی به بیت کوین آزاد شدند و مستقلا رالی داشتند.   

 

 

این مساله باعث شد بیت کوین سهم بزرگی از سلطه خود بر بازار را از دست بدهد و به آلتکوین‌ها واگذار نماید. بیت کوین سال 2021 را با در اختیار داشتن حدود 75% از سهم بازار آغاز نمود (دامیننس بیت کوین 75% بود) و در انتهای سال سهم بیت کوین حدود 38% از کل بازار شد. در واقع آلتکوین‌ها به صورت مستمر مشغول کسب سهم بازار از بیت کوین بودند و سردمدار این اتفاق هم اتریوم بود که بیشترین سهم را از بیت کوین گرفت.

میم‌کوین‌ها هم توانستند در سال 2021 جای خود را در بازار باز کنند. کوین‌هایی مثل دوج کوین و شیبا توانستند رشدهای بسیار بالایی را ثبت کنند. 

 

دارایی‌های با ارزش بازار متوسط پیشتاز بودند

آلتکوین‌ها معمولا رشدهای 3رقمی را در طول سال ثبت میکنند. بیت کوین علی رغم اینکه سال خیلی خوبی را پشت سر گذاشت، یک رشد دو رقمی را ثبت کرد. سایر دارایی‌ها اعم از کوین های با سرمایه کوچک، متوسط و زیاد توانستند سود بیشتری در سال گذشته به دست آورند. 

سود بیت کوین در طی سال گذشته حدود 73% بود. در حالی که درصد رشد بیت کوین کاملا بیشتر از دارایی هایی مانند طلا، S&P و  NAZDAQ بود، همچنان نسبت به سایر دارایی‌ها سود خیلی پایینتری را به خود اختصاص داد. 

 

 

شاخص دارایی‌های با ارزش بازار زیاد در جایگاه بعدی قرار گرفت با بازدهی 179% که باز هم حدود 100% بیشتر از بیت کوین است. شاخص دارایی‌های با ارزش بازار کوچک نیز توانست با ثبت بازدهی 485% در جایگاه بعدی قرار گیرد.  

در نهایت، دارایی‌های با ارزش بازار متوسط با ثبت درصد بازدهی 830% بیشترین درصد رشد را در سال 2021 به خود اختصاص دادند. این شاخص عمدتا شامل توکن‌های لایه اول میشود که بیشترین درآمد را در سال 2021 داشتند و حتی از خود اتریوم هم که 485% بازدهی داشت سبقت گرفتند.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.