بررسی احتمال جهش قیمت بیت کوین در پایان 2021

سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰

در روز 16 نوامبر بیت کوین حدود 13% کاهش قیمت را ثبت نمود و متعاقب آن در تاریخ 3 دسامبر 25% ریزش قیمت را تجربه کرد. ترس پیرامون اصلاح قیمت بیت کوین و حرکت رنج بعد از آن باعث شد این دغدغه در فعالان بازار ایجاد شود که آیا بیت کوین میتواند به قیمت بالای 55k$ دست یابد یا به پایین 45k$ کاهش پیدا میکند. این سوال همچنان یک دغدغه اساسی برای پایان سال است.

طی چند ماه گذشته، همواره واگرایی‌های بولیش وجود داشته اند که نشان از جهش‌های قیمت در انتهای سال داشته‌اند. با این وجود، با این ساختارهای بولیش که هنوز وجود دارند، بیت کوین هنوز در حال کاهش قیمت است. بنابر این، انتظار قیمت 100k$ برای انتهای سال جاری بسیار خوشبینانه است. با این حال، بیت کوین همچنان میتواند یک جهش قیمت داشته باشد. 

 

واگرایی‌های کلیدی خوب به نظر می‌رسند

با بررسی ورودی آدرس‌های بیت کوین در می‌یابیم که هر زمان که تراکنش‌های ورودی به صرافی‌های متفاوت بیشتر شده است، بک حرکت بریش (خرسی) در ادامه رخ داده است. 

این موضوع در روز 9 نوامبر اتفاق افتاد زمانی که تعداد آدرس‌هایی که ورودی داشتند در مقایسه با 4 ماه گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد، و در نهایت باعث حرکت نزولی در قیمت شد. 

 

 

با این حال، به محض اینکه مقدار ورودی آدرس ها ثابت شود، بیت کوین میتواند یک حرکت صعودی را آغاز کند. اما در کوتاه مدت، به نظر میرسد که چند موج نزولی دیگر پیش رو داشته باشیم.

بر این اساس، شاخص CMF ماهیانه بیت کوین و ارتباط آن با سقف‌های بلند مدت یک فرکتال ایجاد میکند که میتواند به زودی وارد عمل شود. یک سقف بلند مدت در CMS معمولا با یک سقف قیمت در چرخه همزمان میشود که بعد از آن مدتی حرکت رنج وجود دارد، موردی که در حال حاضر شاهد آن هستیم. 

 

 

بنابراین کجا ایستاده‌ایم؟

در حالی که شرایط عرضه و تقاضای بیت کوین در این 3 ماه اکثرا بولیش بوده است، و واگرایی‌های بولیش به نظر جدی میرسند، بیت کوین میتواند برای اتفاقات بزرگ در میان مدت و کوتاه مدت آماده شود. 

نسب شوک ذخیره صرافی‌ها در حال حاضر در مسیر خود برای ثبت بزرگترین واگرایی از نوامبر 2020 قرار دارد. 

 

 

در ماه ژوئن امسال، زمانی که واگرایی اتفاق افتاد، بیت کوین طی یک رالی صعودی 72% رشد کرد. در سپتامبر 2021، بیت کوین رشد 64% را ثبت نمود. بنابر این اگر شرایط مشابه زمانهای یاد شده پیش برود، باید برای پایان سال و زمان تعطیلات انتظار یک رالی را داشته باشیم. 

با این حال، برای اینکه بیت کوین بتواند رالی را شروع کند، بسیار حیاتی است که در مقایسه با قیمت،  Open Interest رشد خوبی داشته باشد. برای الان، OI تقریبا ثابت است. بنابراین اگر تحرکات قابل ملاحظه ای مشاهده کنیم، ممکن است برای یک حرکت صعودی آماده شویم.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.