میتوانیم منتظر موج جدید رشد بیت کوین باشیم؟

یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰

در حال حاضر کلیت بازار در وضعیت خوبی قرار ندارد و مسئولیت اصلی این شرایط به عهده بیت کوین است. سرمایه گذاران تمام دارایی های کریپتو امیدوارند که خیلی سریع بازیابی قیمت اتفاق بیفتد اما برای الان به نظر میرسد که باید توقعات خود را تعدیل کنند. 

 

بیت کوین در بازار خرسی؟

با ریزش قیمت 5.45% برای شاه رمزارزها در روز گذشته، و ثبت کاهش قیمت 19% برای ماه جاری، احتمال بازار خرسی نمیتواند نادیده گرفته شود. و به همین دلیل شاخص‌های on-chain را بررسی میکنیم تا دریابیم چه احتمالاتی پیش رو خواهد بود. 

 

 

شاخص SOPR هولدرهای کوتاه مدت با میانگین متحرک 30 روزه طی 5 ماه گذشته همچنان بالای خط خنثی قرار دارد. حتی در طی ریزش‌های سپتامبر و نوامبر، سرمایه گذاران همچنان در حال محقق نمودن سود بودند (کوین‌های خود را در سود میفروختند). 

این موضوع در ماه جاری تغییر کرد و SOPR کمتر از 1 شد که نشان میدهد که فضای کلی سود تغییر نموده و به ضرر تبدیل شده است.

 

 

به طور مشابهی، نسبت سود/زیان به کمتر از 1 نزول کرد که بسیار امر نادری است. این نسبت بارها محدوده خنثی را تست کرده بود و در طی سال به جز در سقوط قیمت ماه می، هرگز کمتر از 1 نشده بود. 

 

 

با این حال، همه شرایط منفی نیست و چند شاخص تصویری بولیش ترسیم میکنند. 

نسبت شوک ذخیره (supply shock ratio) در حال مشاهده واگرایی بولیش است که نشان میدهد بیت کوین در حال تبدیل شدن به موجودیتی است که کمتر خرج شده است. 

همچنین این موضوع نشان میدهد که الان بخش عرضه در حال قفل شدن است در حالی که بخش تقاضا به رشد خود ادامه میدهد. 

 

 

بنابر این اگر این واگرایی عمل کند، میتوانیم مجددا شاهد افزایش قیمت باشیم. این مساله ما را به محدوده حیاتی 53k$ باز خواهد گرداند. 

بازپس گرفتن این محدوده میتواند نشانه مثبتی برای بیت کوین باشد چرا که این محدوده قیمتی است که بیس قیمت هولدرهای کوتاه مدت در انتظار است و همچنین ارزش بازار 1 تریلیون دلار بیت کوین مجددا محقق میشود. 

 

 

بنابر این اگر این محدوده مجددا پس گرفته شود، بازار میتواند بولیش شود، در غیر این صورت بهترین کار این است که محتاط باشید.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.