بیت کوین ایرانی به زودی جایگزین بیت کوین می‌شود!

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با مصوبه بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتالی گفت: علت این کار ایجاد محدودیت نبود. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدل آزمایشی از ارز دیجیتال ملی را رونمایی کرد

همچنین او با اشاره به پروژه مشترکی که در این حوضه با حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی و پست بانک ایران در جریان است، افزود: در جلسه مشترک هفته گذشته که برای بررسی میزان پیشرفت این پروژه برگزار شده بود، اعلام کردند که مدل آزمایشی آماده شده است.

آذری جهرمی با بیان این موضوع که نتیجه تحقیق باید به سوالاتی در بخش های مختلف تبدیل بشود تا در حالت های مختلف به مدل مورد نظر خود برسیم که بعد از آن طرح اصلی بیت کوین پیاده سازی شود، عنوان کرد: در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد چون که پیکره آینده دنیا بر اساس تکنولوژی بلاک چین است و به همین دلیل باید آنرا پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: نگرانی بانک مرکزی ناشی از خروج ارز و آسیب دیدن مردم و موضوعات اینچنینی است که بر همین اساس تصمیم گرفتند تا خرید و فروش بیت کوین را ممنوع کنند، چراکه بیت کوین همه ارز دیجیتال نیست و آینده چهارچوب و پیکره اینترنت دنیا مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.